arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۴۶۲۴
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۰۸ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۳

افسر اسراییلی از بستگان وزیر دفاع رژیم صهیونیستی در اسارت «حماس»

«حماس» از «حزب‌الله» کمک خواست «موسی ابومرزوق» معاون رییس‌دفتر سیاسی «حماس» در مصاحبه‌ای به خبرگزاری «ریانووستی» گفت که امید داریم حزب‌الله در جنگ با اسراییل به ما بپیوندد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روز جمعه در حالی که امید می‌رفت با اعلام آتش‌بس 72ساعته از سوی سازمان ملل متحد و آمریکا، اندک آرامشی در غزه برقرار شود، اسراییل بلافاصله با متهم‌کردن حماس به نقض آتش‌بس و بر پایه همین اتهام نامستند، درگیری‌ها را از سر گرفت. اسراییل می‌گوید، ناپدیدشدن یک افسر اسراییلی در رفح، توافق آتش‌بس ‌را ملغی می‌کند.

به گزارش انتخاب؛  گروه‌های مقاومت فلسطینی دیروز در خبری اعلام کردند توانسته‌اند یک نظامی اسراییلی را در گذرگاه «کرم ابوسالم» در مرز نوار غزه با سرزمین‌های اشغالی بربایند. این گروگانگیری در جریان یک حمله غافلگیرکننده به نیروهای اسراییلی انجام شده است. طبق گزارش‌ها، در این عملیات که راس ساعت شش‌و‌نیم صبح به وقت محلی و پیش از شروع آتش‌بس انجام شد، حدود پنج‌سرباز اسراییلی نیز کشته شده‌اند.

 جاش ارنست، سخنگوی کاخ‌سفید نیز ربوده‌شدن سرباز اسراییلی را نقض آتش‌بس دانست. نخست‌وزیر اسراییل هم حماس را تهدید کرد که پیامدهای نقض آتش‌بس را خواهد دید. همچنین روزنامه انگلیسی ایندیپندنت نوشت که این افسر اسراییلی یک شهروند انگلیسی و از بستگان موشه یعلون وزیر دفاع اسراییل است. این روزنامه نوشت هادارگولدین 33ساله ستوان دوم ارتش اسراییل و از ساکنان شهر کفرسبعا در اراضی اشغالی است. به دنبال حمله دیروز گروه‌های مقاومت و انصراف اسراییل، مصر نیز که قبلا از گروه‌های فلسطینی دعوت کرده بود برای بررسی توافق آتش‌بس به قاهره سفر کنند، دعوت خود را پس گرفت اما «عزام الاحمد» رییس هیات ۱۱نفره فلسطینی اعلام کرد هیات فلسطینی امروز (شنبه) به مصر خواهد رفت.  به‌تازگی تصویری از یکی از تک‌تیراندازهای رژیم صهیونیستی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که او اعتراف می‌کند در طول یک روز 13 کودک فلسطینی را کشته است. در حمله توپخانه‌ای اسراییل در روزجمعه 27نفر کشته و بیش از 150نفر زخمی شده‌اند.


 همچنین صبح چهار‌شنبه در پی حمله نیروی زمینی اسراییل به یک مدرسه زیرنظر سازمان‌ملل در نوار غزه ۱۶فلسطینی شهید شدند که واکنش سازمان‌ملل و کاخ سفید را به دنبال داشت.  بان‌کی‌مون، دبیرکل سازمان‌ملل، ارتش اسراییل را به این مساله متهم کرد که حمله به این مدرسه فلسطینی در حالی بوده که آژانس امداد و کار سازمان‌ملل بارها محل مدرسه را به اطلاع مقامات اسراییل رسانده بود. بنابراین تاکنون مجموع کشته‌شدگان در غزه طی 25روز گذشته تا لحظه تنظیم خبر به بیش از ‌هزارو550 نفر و تعداد زخمی‌ها به بیش از هشت‌هزار و 400 نفر رسیده است. عمق این فاجعه به حدی بود که سخنگوی آژانس امدادرسانی سازمان‌ملل متحد به آوارگان فلسطینی در خاورمیانه، در مصاحبه خود با شبکه الجزیره، ناگهان بغضش می‌ترکد و نمی‌تواند گریه خود را کنترل کند. روز گذشته پادشاه عربستان در یک موضع‌گیری بی‌سابقه حملات اسراییل به غزه را «جنایات جنگی» توصیف کرد.

 «حماس» از «حزب‌الله» کمک خواست «موسی ابومرزوق» معاون رییس‌دفتر سیاسی «حماس» در مصاحبه‌ای به خبرگزاری «ریانووستی» گفت که امید داریم حزب‌الله در جنگ با اسراییل به ما بپیوندد. مرزوق ادامه داد: ورود «حزب‌الله» می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد.  از سوی دیگر، ‌کشورهای آمریکای لاتین در اعتراض به جنگ وحشیانه اسراییل علیه مردم بی‌پناه غزه، سفرای خود را از اسراییل فراخوانده‌اند. دراین رابطه اروگوئه و کاستاریکا تصمیم به کاهش روابط کردند و شیلی، السالوادور، پرو، برزیل و اکوادور سفرای خود را در اعتراض به بمباران مناطق مسکونی غزه توسط «تل‌آویو» فراخواندند.

منبع: شرق
نظرات بینندگان