arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۴۶۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۱ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
پاسخ مسئولان پیرامون پیگیری وضعیت آسیب دیدگان طوفان تهران؛

وضعیت حادثه دیدگان طوفان تهران مربوط به شهرداری نیست/ هوا‌شناسی باید پیگیری کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دبیر کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: سازمان هوا‌شناسی مسئول وقوع حوادث طوفان اخیر تهران است ازهمین رو باید رسیدگی‌های لازم را درمورد حادثه دیدگان انجام دهد.

محمد میرزایی در مورد پیگیری وضعیت مصدوم شدگان و خانواده‌های کشته شدگان طوفان اخیر تهران گفت: حوادث طوفان اخیر تهران همانند حادثه اسکانیا آنقدر به شهرداری تهران مربوط نمی‌شود.

وی تصریح کرد: حادثه اسکانیا مربوط به شهرداری تهران بود از همین رو در شورای شهر، شهرداری را ملزم کردیم تا وضعیت خانواده‌هایی حادثه دیده را پیگیری کند و تمام این خانواده‌ها را تحت پوشش قرار دهد.

به گفته میرزایی چون حوادث طوفان اخیر تهران به واسطه خدمات و تاسیسات شهری نبوده است این موضوع متوجه شهرداری تهران نیست.

وی تاکید کرد: به لحاظ قانونی بیمه تاسیسات شهری پاسخگوی افرادی است که به این واسطه متضرر شده‌اند، ازهمین رو اگر گزارشی موجود است که براساس آن افراد خسارت دیده مراجعه کرده‌اند و جواب نگرفته‌اند، در شورای شهر پیگیری می‌کنیم.

میرزایی با اشاره به اینکه سازمان هوا‌شناسی در مورد طوفان اخیر تهران اطلاع‌رسانی نکرده بود، افزود: سازمان هوا‌شناسی باید پاسخ دهد که چرا اطلاع‌رسانی نکرده بود زیرا در صورت اطلاع‌رسانی آن کارگری که بالای ساختمان بود به طور حتم پایین می‌آمد و حادثه‌ای متوجه او نمی‌شد، بنابراین مسئول وقوع حوادث سازمان هوا‌شناسی است.

وی خاطرنشان کرد: حالا که حادثه ای اتفاق افتاده و متاسفانه تعدادی فوت و مصدوم شده‌اند آن سازمانی که قصور کرده است باید بر اساس اخلاق رسیدگی‌های لازم را درمورد آنها انجام دهد و نسبت به افرادی که دچار مشکل شده اند، جوابگو باشد.

میرزایی به حادثه اسکانیا و اقدام شهرداری تهران اشاره کرد‌ و افزود: بعد از وقوع حادثه اسکانیا شهرداری تهران ستادی تشکیل داد و تمامی حادثه دیدگان را شناسایی و در حد توان به آن‌ها کمک کرد.

وی در واکنش به اظهارات یک مقام مسئول در سازمان هوا‌شناسی که «قبل از وقوع طوفان اعلام وزش باد شدید را به صورت اطلاعیه در وبسایت سازمان هوا‌شناسی قرار داده بودیم و اطلاع‌رسانی انجام شده بود»، گفت: مگر وبسایت سازمان هوا‌شناسی مرجع است و صبح تا شب مردم وبسایت این سازمان را مشاهده می‌کنند.

میرزایی با اشاره به اینکه سازمان هوا‌شناسی باید موضوع را به صدا و سیما برای پخش ابلاغ می‌کرد، افزود: مردم از وقوع طوفان خبردار نبودند و در حالی که وسط خیابان بودند، گرفتار شدند.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
0
6
با سلام
سوالی که وجود داره اینه که اگر هواشناسی اطلاع رسانی میکرد و یکی از اون درختهایی که سقوط کرده روی سر یه عابر سقوط میکرد در اینصورت مقصر کی بود؟
دیوار جانپناه پشت بام که ریزش میکنه آیا با اطلاع رسانی هواشناسی خودش در اقدامی خودجوش محکم میشه؟
تابلوی تبلیغاتی که بر اثر طوفان فرو ریخته، اگر از طوفان مطلع میشد فرو نمیریخت یا در مدت چند ساعت تمام درختهایی که احتمال سقوطشون میرفت رو قطع میکردن و تمام تابلوهای تبلیغاتی رو جمع میکردن؟!
اشکال از عدم پیش بینی و برنامه ریزی برای مواجهه با بلایاست که اطلاع رسانی نادرست تنها بخش کوچکی از این حادثه است...
نظرات بینندگان