arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۴۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۰ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۳

انتقاد علي دايي از نصيرزاده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرمربي تيم پرسپوليس پاسخ رئيس کميته حقوقي و تدوين مقررات فدراسيون فوتبال را داد و تاکيد کرد که همه بايد قانون را رعايت کنند.

تسنيم، علي دايي در واکنش به اظهارات هوشنگ نصيرزاده که اعلام کرده بود« دايي در فوتبال آلمان بوده است، آيا آنجا مربيان عليه داوري حرف مي‌زدند؟ اين قانون در تمام دنيا وجود دارد و در جام جهاني هم ديديد که هيچ‌کس درباره داوري صحبت نکرد.» اظهار داشت: متاسفانه دوستان فکر مي کنند فقط خودشان از اوضاع و احوال مطلع هستند و بقيه از پشت کوه آمده اند. مي گويند در جام جهاني کسي عليه داوري حرف نزد. کي‌روش در کنفرانس بعد از بازي با آرژانتين اعلام کرد بازي دو چهره موثر داشت داور و مسي. حتي رئيس محترم فدراسيون و مقامات فوتبال ايران هم کلي مصاحبه کردند. کواچ سرمربي کرواسي بعد از بازي با برزيل گفت «برزيل مدعي اصلي اين جام به شمار مي‌رود و من علاوه بر قدرت برزيل پيش‌بيني کرده بودم که در بازي افتتاحيه با مشکلات داوري نيز رو به‌رو شويم.امروزتصميم داور مضحک بود».

وي ادامه داد: کلينزمن قبل از بازي آمريکا و بلژيک گفت «فيفا با انتخاب جميل حمودي براي ديدار ما و بلژيک اشتباه کرد. داور الجزايري که فرانسوي زبان است مي‌تواند با بازيکنان بلژيک به زبان خودشان صحبت کند. اميدوارم انتخاب اين داور مشکلي براي ما ايجاد نکند.» ما اينها و بقيه حرف‌ها را يادمان هست و حافظه مان ضعيف نيست. متاسفانه برخي به گونه اي حرف از فيفا مي زنند انگار خودشان سنگ بناي فيفا را گذاشته اند يا جوري مقررات بين المللي را مطرح مي کنند که انگار فقط آنها مي توانند زبان خارجه بخوانند و ترجمه کنند. فکر نکنيد شما داستايوفسکي هستيد و بقيه تا سر کوکب خانم درس خوانده اند.

دايي عنوان کرد: در آلمان حقوقدان هاي خبره براي فوتبال آيين نامه مي نويسند. کساني که واقعا تحصيلات حقوقي دارند و اصول و قواعد و جزييات حقوق و مقررات را مي شناسند و اين قوانين را با همه قوانين بالادستي و زير دستي مملکت هم وفق مي دهند نه اينکه مثلا يک کمک داور بازنشسته بيايد براي کل فوتبال قانون بنويسد. من اعلام کرده ام اگر قانوني وضع شده به آن احترام مي گذارم، بعد مي آيند مصاحبه مي کنند که ما دوست نداشتيم محروميت ها از پرسپوليس شروع شود. شما مگر رئيس کميته انضباطي هستي که حکم صادر مي کني و مي گويي ما محروم مي کنيم؟

سرمربي پرسپوليس اظهار داشت: اگر قرار است آيين نامه رعايت شود قبل از آن بايد اساسنامه که شاکله کار فدراسيون است رعايت شود. ماده 54 اساسنامه فدراسيون مي گويد که رئيس و معاون کميته حقوقي و تدوين مقررات بايد تحصيلات حقوقي داشته باشند. رئيس فعلي اين کميته در کدام دانشگاه حقوق خوانده است؟ بيايد مدرکش را منتشر کند. واقعا اين براي من ابهام است و اگر اشتباه مي کنم ثابت کنند.اگر بخواهيم وارد ريز مسائل شويم و مو را از ماست بيرون بکشيم که با طرح همين موضوع در ديوان عدالت اداري مي شود کميته حقوقي و رئيسش را زير سؤال برد و کميته اي که رييسش صلاحيت قانوني نداشته باشد قطعا آن گاه آيين نامه هايش هم بايد بازبيني شوند.

دايي گفت: من مشکل شخصي با نصيرزاده ندارم اما مي گويم مگر مثلا مي شود وزير بهداشت پزشکي نخوانده باشد؟ مگر مي شود رئيس کميته حقوقي حقوق نخوانده باشد؟

او اظهار داشت: من در کنفرانس خبري براي داور بازي آرزوي موفقيت کردم. اگر گفتم ديکتاتوري انتقادم به قوانين بود نه به داوري. همکاران من هم اين هفته درست يا غلط به داوري انتقاد کرده اند که البته من بازي ها را نديده ام و نمي دانم تا چه حد انتقادات وارد بوده. حالا انگار برخي فقط منتظرند من حرف بزنم تا از کاه کوه بسازند. اگر مشکل شخصي داريد بگوييد تا همه بدانند. همه جاي دنيا اشتباهات نقد مي شود. وقتي خبرنگار از من درباره داوري مي پرسد ادب حکم مي کند جواب بدهم. آقاياني که تکليفشان با خودشان روشن نيست و فراتر از وظيفه شان حرف مي زنند بهتر است قانون را رعايت کنند. مثلا فلان فرد که مشاور چند باشگاه است که نمي تواند براي همه تعيين تکليف کند.

دايي تصريح کرد: يک بار ديگر اعلام مي کنم راه رفع انتقادات از داوري وضع مقررات اينگونه نيست. بايد اشتباهات داوري کاهش يابد. مگر با کسر امتياز به خاطر شعار هوادارها فضاي ورزشگاه ها سالم شد؟ وقتي تيم من با 30 ميليون هوادار فصل قبل علنا در بازي با سپاهان و فولاد از داوري ضربه خورده و همين دو امتياز مي توانست ما را قهرمان کند چه کسي بايد جوابگو باشد؟ درد اين است که امروز يک داور قانون مي نويسد و بالطبع به نفع داوران مي نويسد، فردا اگر يک بازيکن قانون بنويسد لابد به نفع بازيکن مي نويسد. اين که نشد قانونگذاري. يک سال مي گويند هر کس از توپ انتقاد کند محروم مي شود، امروز انتقاد از داور را مي گويند مي شود از درون خانه رئيس کميته انضباطي هم راي داد. مي ترسم فردا روي چمن ورزشگاه تابلو بزنند و بنويسند با کفش وارد نشويد يا لطفا روي چمن راه نرويد.

او ادامه داد: مي گويند دايي از هفته اول شروع به اعتراض کرده است. ايراد من اين است نمي توانم برخي مسائل را ببينم و سکوت کنم. من اگر سال قبل بحث داوري هاي شائبه دار را مطرح کردم ديديد که کار از دايره فوتبال فراتر رفت و در برخي نهادها اعترافاتي مطرح شد که اگر رسانه اي مي شد خدا مي داند چه مسائلي را به دنبال داشت. اگر از مشکل کارت هاي پايان خدمت حرف زدم ديديد که مرور زمان همه چيز را ثابت کرد. حالا هم مي گويم رعايت احترام داوران زحمتکش واجب است اما با اين قانون ها و مقرراتي که با قوانين مملکت هم در تضاد است نمي شود مشکلات را رفع و رجوع کرد. ما ياد گرفته ايم صورت مسئله را پاک کنيم وآشغال ها را بفرستيم زير فرش. اين دواي دردها نيست. هم خودتان مي دانيد و هم همه آنهايي که با فوتبال سر و کار دارند.

نظرات بینندگان