arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۵۱۹۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۱ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
نگاه اندیشکده بروکینگز به یکسال فعالیت مرد اعتدال:

آینده ی ایران به سال دوم ریاست جمهوری روحانی گره خورده است/او ثابت کرد که منتقدان سرسختش در اشتباه هستند

با تمام این احوال، مشخص نیست، رئیس جمهور ایران که پیام تدبیر و امید می دهد، بتواند دستور کار خود را عملی کند. سونامی روحانی با مشکلاتی از جمله منطقه ای مملو از تهدید و فرصت مواجه شده است. در نتیجه، حل مسائلی که او در مبارزات انتخاباتی از جمله بستن پرونده هسته ای قول آن را داده بود، در خطر قرار داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


سوزان مالونی در اندیشکده بروکینگز نوشت: سال گذشته در چنین روزهایی حسن روحانی سوگند ریاست جمهوری خود را ادا کرد.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، پیروزی روحانی در انتخابات، ناظران را در ایران و دیگر نقاط جهان حیزت زده کرد. پیروزی او هزاران ایرانی را به منظور جشن و شادی روانه خیابان ها کرد. آنها از داشتن رئیس جمهوری که قول حل مشکلات ایران را با عقلانیت داده خوشحال بودند.

پس از آن، روحانی موفق به کسب رای اعتماد برای کابینه ای متشکل از تکنوکرات ها شد. در پی یک دهه اخیر که مملو از فشارهای اقتصادی بود، به نظر می آمد که با حضور او ایران از منطقه ی خطر بازگشته است.

روحانی می تواند خود را مسئول موفقیت های مهمی بداند از جمله گفتگوهای مستقیم بی سابقه با آمریکا و امضای توافق موقت هسته ای که منجر به باز شدن قفل مذاکرات شد. او همچنین پیشرفت هایی در حوزه های مهم دیگری بویژه اتحاذ سیاست های اقتصادی مسئولانه که منجر به کاهش تورم شد، داشت.

با تمام این احوال، مشخص نیست، رئیس جمهور ایران که پیام تدبیر و امید می دهد، بتواند دستور کار خود را عملی کند. سونامی روحانی با مشکلاتی از جمله منطقه ای مملو از تهدید و فرصت مواجه شده است. در نتیجه، حل مسائلی که او در مبارزات انتخاباتی از جمله بستن پرونده هسته ای قول آن را داده بود، در خطر قرار گرفته است.

مسئله ی هسته ای در دوره ی روحانی بسیار اهمیت دارد و مرگ امیدهایی که به توافق دل بسته اند می تواند هر نوع دورنمای پیشبرد دستور کار او را از بین ببرد.

روحانی شاید نسبت به آنچه هوادارنش از آن انتظار داشتند کمتر ظاهر شد اما موفقیت حیرت آور و عافلگیرکننده ای در دستیابی به توافق که به بن هسته ای ایران پایان می دهد داشت. او در واقع ثابت کرد که منتقدان سرسختش در اشتباه هستند.

در نهایت باید گفت، حکم دهی و قضاوت در مورد دوره ی ریاست جمهوری روحانی و اینده ی ایران در سال دوم او در کاخ ریاست جمهوری رقم می خورد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۴۷
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
13
157
درود بر عشقم روحانی
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
300
14
دوره بعد فقط قالیباف
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
9
227
درود بر ایت الله هاشمی ،دکتر حسن روحانی وسیدمحمد خاتمی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
9
136
دوره بعد باز روحانی و دوره بعدش مطمئنن یک اصلاح طلب خوهد بود. یعنی حداقل حداقل 12 سال راحتیم
ناصر هشترودی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
0
49
منتقدان سر سخت رفقای دیروز دولت 9 و10 بودند که مملکت را به سوی هرج و مرج اقتصادی, سیاسی سوق دادند و با تمام وجود و اگاهی از ایشان حمایت کردند .این اقایان برای اینکه در راس قدرت باقی بمانند حاضرندکشور را نیز به حراج بگذارند
نظرات بینندگان