arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۵۴۳۹
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۶ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳

صادرات نفت آمریکا رکورد زد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، آمارهای منتشر شده در آمریکا نشان می دهد صادرات نفت این کشور به بالاترین رقم در 57 سال گذشته رسید.

برپایه این گزارش، صادرات نفت خام آمریکا در ماه ژوئن گذشته (2014) با عبور از صادرات نفت اکوادور به بالاترین رقم از سال 1957 تاکنون رسید.
رویترز می نویسد: این اتفاق نشان دهنده تغییر ریشه ای در نقشه صادرات و انتقال نفت در جهان است.

گزارش های دفتر آمار آمریکا می گوید صادرات نفتی این کشور در ژوئن گذشته با افزایش 35 درصدی به رقم 389 هزار بشکه در روز رسید. اکثر صادرات نفت آمریکا به کانادا بوده است. سوئیس و اسپانیا از دیگر مشتریان نفت خام آمریکا هستند.

گزارش های آماری اضافه کردند: اکوادور کوچکترین عضو اوپک (سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام) روزانه 354 هزار بشکه نفت صادر می کند.

تولید نفت آمریکا در ماه ژوئن 2014 نسبت به ماه قبل از آن بیش از 100 هزار بشکه در روز افزایش یافت.

امریکا در سال های اخیر با کشف شیوه های جدید و کم هزینه ای برای برداشت نفت ماسه ای (نفت شنی)، توانسته است روز به روز تولید نفت خود را افزایش دهد. همین موضوع باعث شد این کشور روز به روز واردات نفت خود را کم کند و جایگاه بزرگترین وارد کننده نفت خام جهان را به چین واگذار کند.

با این حال آمریکا همچنان به دلیل داشتن بزرگترین اقتصاد جهان، بزرگترین مصرف کننده نفت دنیاست.

با وجود قوانین داخلی آمریکا که صادرات نفت تولیدی در این کشور را ممنوع می کند اما آمریکا به صادرات نفت به کانادا و شمار محدودی از کشورها اقدام می کند.
آمریکا همچنین بخشی از نفت وارداتی را بازصادرات می کند.

براساس اطلاعات موجود ، تولید روزانه نفت خام آمریکا در سال  2013 به رقم 8.5 میلیون بشکه در روز رسید.

کل تولید نفت جهان حدود 85 میلیون بشکه در روز است که 10 میلیون بشکه آن سهم روسیه به عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت خام دنیاست.
پس از روسیه، عربستان سعودی با تولید 9 میلیون بشکه در روز و آمریکا در رتبه های بعدی هستند.

نظرات بینندگان