arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۵۶۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
عضو تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در گفتگو با «انتخاب»:

در مذاکرات یک روزه ژنو چه گذشت؟/ موضوع بازداشت خبرنگار ایرانی - آمریکایی در مذاکرات طرح نشد

یک عضو تیم مذاکره کننده ایران در گفتگوهای هسته ای سخنان مری هارف مبنی بر طرح مسئله ی بازداشت خبرنگار واشنگتن پست در مذاکرات را قویا رد کرد و گفت که این مسئله موضوع مذاکرات نبوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


یک عضو تیم مذاکره کننده ایران در گفتگوهای هسته ای سخنان مری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر طرح مسئله ی «بازداشت خبرنگار واشنگتن پست در ایران» در مذاکرات را قویاً رد کرد و گفت که این مسئله موضوع مذاکرات نبوده است.

این عضو تیم هسته ای ایران که خواستار عدم افشای نامش بود، در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری «انتخاب» بیان داشت: مسئله بازداشت خبرنگار واشنگن پست موضوع مذاکرات هسته ای در ژنو نبود و ما کاملا آن را رد می کنیم.

وی اضافه کرد: معمولا در حاشیه مذاکرات طرفین، گپ و گفت های غیررسمی بین افراد وجود دارد که این گونه مسائل ممکن است در آنجا مورد اشاره قرار بگیرد.

در مذاکرات یک روزه ژنو چه گذشت؟

این عضو تیم هسته ای با بیان اینکه مذاکرات یک روزه ژنو در جهت بررسی مسائل و نگاهی به روش گفتگوها برای آینده به «انتخاب» گفت: در ژنو نه ما برای توافق آمده بودیم و نه آمریکایی ها.

وی اضافه کرد: در واقع، طرفین تنها به منظور بررسی مذاکرات، مرور مسائل مذاکراتی، ترسیم نقشه راه، رویه ی مذاکراتی در آینده در ژنو حضور پیدا کرده بودند.

این عضو تیم مذاکره کننده ایران گفت: گفتگوهای ژنو یک روز طول کشید و تنها از این جهت اهمیت داشت که نخستین جلسه پس از توافق تمدید 4 ماهه مذاکرات بود.

نیویورک، محل احتمالی دور بعدی مذاکرات هسته ای

عضو تیم هسته ای ایران گفت: هنوز مکان بعدی جلسه با 1+5 به طور کامل مشخص نیست، چون قرار است در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل نیز جلسه داشته باشیم، ممکن است جلسه بعدی در نیویورک برگزار شود.

وی تاکید کرد: محل مذاکرات هسته ای تنها در شهرهای مقر سازمان ملل برگزار می شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۵
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
52
6
آمريکا رو به انزوا
مهدی
|
UNITED STATES
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
0
34
اگر جلسات بعدی در مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار شود. نتایج بهتر ی خواهد داشت.
نظرات بینندگان