arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۶۰۷۰
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۰۹ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۳

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: مطالبات منتقدان وزیر علوم در حد استیضاح‌ نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی معتقد است که مطالبات متقاضیان استیضاح فرجی دانا به گونه‌ای نیست که در حد استیضاح باشد.

حجت‌الله درویش‌پور  با بیان این‌که «براساس قانون نمایندگان حق سوال و یا استیضاح وزرا دارند» ،‌درباره پیگیری تعدادی از نمایندگان برای استیضاح فرجی دانا اظهار کرد: اما درخصوص موضوعات مطرح مربوط به استیضاح وزیر علوم ،‌ این موضوعات،‌ به گونه‌ای نیست که در حد استیضاح وزیر باشد و می‌توان با گفت‌وگو و نشست مسائل را حل کرد.

وی افزود: اگر ایراد و اشکالی هم وجود دارد باید درباره مسائل علمی و تحقیقاتی که جزو وظایف وزیر علوم و وزارت‌خانه متبوع است،‌ باشد که ما امیدواریم دغدغه‌های نمایندگان متقاضی استیضاح حل شود.

وی با اشاره به این‌که «مباحث اداری با مسایل سیاسی مخلوط شده است»، اظهار کرد: در این‌گونه موارد اختلافی هم نهادهای قانونی وجود دارند که می‌توانند حاکم شوند و یا اگر مسائلی را درخصوص انتصابات مطرح می‌کنند وزارت اطلاعات به‌عنوان نهاد قانونی وجود دارد که در این مورد نظر خود را اعلام کند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در پایان ابراز امیدواری کرد که با مذاکره و گفت‌وگو مسائل و مشکلات نمایندگان متقاضی استیضاح برطرف شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان