arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۶۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۵ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۳

درمان ابولا کشف شد/ آزمایش داروی جدید در لیبریا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ابولا، بیماری ویروسی است که پس از ورود به بدن با تب و خونریزی همراه است.  50 تا 90 درصد مبتلایان به این بیماری فوت می کنند. محققان آمریکایی نمونه اولیه داروی تجربی کشف شده علیه ابولا را در نمونه های حیوانی مورد آزمایش قرار داده و با نتایج مثبت این پژوهش مواجه شده اند. مقامات لیبریا پس از انتشار خبر موفقیت آمیز داروی محققان آمریکایی از آنها خواستند تا این دارو را به لیبریا فرستاده و از این دارو بتوانند در درمان و نجات جان پزشکان کشورشان استفاده کنند.

در جریان شیوع بیماری ابولا، علاوه بر مردم، پزشکان نیز به این بیماری مبتلا شدند. بنا به گزارشات منتشر شده، این داروی تجربی قرار است بر درمان پزشکان لیبریایی که تا چند روز آتی به این کشور  فرستاده می شود، مورد استفاده قرار گیرد.

بنا به گزارش سازمان بهداشت جهانی WHO تاکنون بیش از 1.013 نفر در اثر بیماری ابولا در غرب افریقا درگذشتند. بیش از 1848 نفر نیز مشکوک به این بیماری هستند و قربانیان متعددی نیز در سایر کشورها گزارش شده اند. در حال حاضر، هیچ گونه دارو یا واکسنی علیه این بیماری کشف نشده است جز داروی تجربی با عنوان "زیمپ" (ZMapp) که  به طور رسمی و از سوی وزارت بهداشت امریکا تایید نشده است.

پس از اعلام موفقیت محققان امریکایی در ارائه داروی تجربی علیه این بیماری، کشورهایی که در غرب افریقا واقع شده اند، درخواست های متعددی را برای دریافت این دارو به وزارت بهداشت امریکا ارسال کرده اند.

این ویروس به شدت واگیردار بوده و به همین دلیل شیوع آن در کشورهای مختلف با آمار قابل توجهی مواجه بوده است. "مارسل گیلاوی" از داروسازان گینه می گوید : " شاید این دارو به طور غیر رسمی تولید شده باشد اما تنها راه امید برای درمان بیمارانی است که هر روز بر آمار آنها افزوده می شود و تمامی پزشکان گینه طی درخواست های مختلف از وزارت بهداشت درخواست داشتند تا این دارو به کشورشان ارسال شود."

منبع: مهر
نظرات بینندگان