arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۶۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۰ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۳

پیام تبریک صالحی به مریم میرزاخانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی ایران در پیامی، موفقیت پروفسور «مریم میرزاخانی» را در کسب برترین جایزه ریاضیات در جهان تبریک گفت.


در پیام «علی اکبر صالحی» که روز پنجشنبه انتشار یافته، آمده است: بنا بر گواهی آموزگار پیر تاریخ، یکی از افتخارات بزرگ ملت اسرافراز ایران، پرورش بانوانی فرهیخته و بلندهمت است که در پرتو تعالیم و آموزه های بلند فرهنگ ایرانی و اسلامی، نقش هایی ماندگار بر صحیفه روزگار به یادگار نهاده اند.

وی می افزاید: کسب بالاترین نشان علمی در رشته ریاضیات توسط یکی از پرورش یافتگان مکتب علمی دانشگاه صنعتی شریف، برگ زرین دیگری بر کارنامه درخشان جامعه علمی و دانشگاهی ایران افزود و جلوه ای دیگر از ظرفیت و قابلیت بی پایان بانوان ایرانی را در فتح قله های افتخار هویدا ساخت.

صالحی در این پیام تصریح می کند: اینجانب کسب این پیروزی غرورآفرین را به محضر سرکار عالی شادباش می گویم و مزید بهروزی و سرافرازی آن استاد ارجمند را از درگاه ایزد متعال مسئلت می نمایم.

مدال «فیلدز» که به نوبل ریاضی معروف است، هر چهار سال یک بار به 2 تا 4 ریاضیدان زیر 40 سال داده می شود که امسال خانم میرزاخانی، نخستین زن و اولین ایرانی است که توانست این جایزه را دریافت کند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: تاریخ ، ریاضیات ، نوبل ، مدال
نظرات بینندگان