arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۶۵۸۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۴ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۳

سرنوشت عجیب فرجی دانا!

*اسحاق جهانگیری
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بالاخره بعد از مدت ها بحث و گفت و گو، مساله استیضاح دکتر فرجی دانا وزیر علوم و تحقیقات و فناوری در مجلس اعلام وصول شد و احتمالا هفته دیگر در دستور کار مجلس قرار می گیرد. در آخرین جلسه هیات دولت، موضوع مطرح شد و رئیس جمهوری و اعضای دولت قاطعانه از برنامه ها و عملکرد و شخصیت دکتر فرجی دانا دفاع کردند.
 
واقع مساله هم همین است، در همه جای دنیا معمولا وزیر علوم را از میان دانشمندان انتخاب می‌کنند و جامعه علمی هم او را از خود می‌دانند و برجسته بودن چهره آکادمیک در این وزارتخانه نسبت به هر معیار دیگری ارجح است. من هم وقتی به گذشته بر می گردم می‌بینم این آقای دکتر هم واقعا همین جوری است. در تدین و سابقه انقلابی او در مقاطع مختلف انقلاب و دفاع مقدس واقعا تردیدی نیست، اما علاوه بر آنها یک دانشمند به تمام معنا و یک استاد و محقق ممتاز در کشور است که در هرجا هم مطرح بوده انصافا سیاسی کار نکرده است ولی می بینیم سرنوشت عجیبی دارد.
 
در مجلس ششم که برای وزارت علوم مطرح شد به او رای اعتماد ندادند و در این مجلس که گرایش اکثریت با آن مجلس متفاوت است باز جمعی او را استیضاح می کنند. فکر می کنم که کافی نیست که خود آدم سیاسی عمل نکند، بلکه مخالفان هم باید سیاسی نباشند.
 
هریک از دوستان قم و همکلاسی هایش را در دبیرستان و دانشگاه می بینم که حالا خودشان از مسئولان نظامند، از تدین و تشرع و انقلابی بودن او حرف می زنند، چهره های برجسته علمی کشور هم که از وضع برجسته علمی او در داخل و خارج سخن می گویند. مدیران عالی کشور و همکارانش هم بر نجابت و قانون مداری و پاکدستی اش تاکید می کنند، واقعا چرا از کنار این خصوصیات به سادگی می گذریم؟
 
ایشان در این مدت عملا به دانشگاه ها، امید و نشاط تازه ای داده است، در یکسال گذشته، دانشگاه آرام ترین دوران خویش را پشت سر گذاشت و نظم و انضباط علمی به دانشگاه بازگشت. اگر به دانشگاه فراتر از فضای سیاسی امروز نگاه کنیم باید قدردان او باشیم که با این همه مشکلی که در سال های اخیر به وجود آمده است مدبرانه رو به رو شد.
 
عقلانیت و تدبیر و نجابت و اخلاق و داشتن فهم علمی و رویکرد قانونی در همه جا لازم است، اما در دانشگاه لازم تر، من که هر وقت متانت و صبر و سلوک دکتر فرجی دانا را می بینم به داشتن وزیری مثل او در این حوزه افتخار می کنم. دکتر فرجی دانا واقعا هم شان وزیر علوم در نظام جمهوری اسلامی است که تاکنون توانسته برنامه های دولت را با موفقیت در این حوزه پیش ببرد و قطعا رئیس جمهور و دولت هم مصمم‌اند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۶۲
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
15
274
وزیر محترم علوم همچو سایر وزراافتخاری است بر کارنامه دکتر روحانی . بازی های سیاسی و گروهکی و تند رو نمیتواند خدشه ای بر چهره این دولت مردمی وارد کرد وزیری که به نمایندهای جناحی باجی ندادو خود را وامدار نماینده ها قرارنداد
زهرا امینی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
6
172
حالا که به برکت دولت امید وتدبیر وزارت علوم به یک چهره واقعآفرهیخته و دانشمند وبلند نظر سپرده شده واقعآ اینها که فقط بخاطر منافع خود در صدد حذف او هستن چه جوابی به مردمی که خواستار تغییر بودن دارن ؟
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
5
123
به نظر بنده وزير محترم در جلسه استيضاح نبايد مصلحت انديشي كند تمام موارد غير قانوني آقازاده ها و درخواست هاي غير قانوني برخي نمايند گان را افشا كند تا مردم واقعيت ها ديده و در انتخاب نماينده دقت كنند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
5
67
به نظر بنده این مسئله به آقای م م ز وزیر اسبق علوم برمیگردد که اکنون نیز رئیس کمیسیون تحقیقات و آموزش عالی در مجلس است که از همان ابتدای انتصاب جناب فرجی دانا بنای ناسازگاری با ایشان را گذاشت و در همان موقع به بهانه انتصابات آقای فرجی دانا مشکلاتی برای ایشان ایجاد نمود و در ادامه هم اکنون آن را به استیضاح رسانیده اند
اگر به عملکرد وزرای قبلی و مخصوصا آقای م م ز وزیر اسبق علوم بنگریم و منصفانه قضاوت نمائیم میبینیم که عملکرد خود آنها نیز با شدتی مضاعف و چند برابر وزیر فعلی میتوانست مورد انتقاد شدید واقع گردد ولی صعه صدر و تعامل نمایندگان و دانشگاهیان با آنها مانع آن میشد و حالا این آقایان دوران خود را فراموش و به بهانه هائی .... قصد استیضاح را دارند انمایندگان موافق استیضاح ابتدا باید نگران مسئله بورسیه های .... باشند نه گزارش افت کوچک جایگاه ایران در مقام علمی دنیا ؟! و این نکته را هم در نظر داشته باشند و از خود سئوال نمایند که آیا در چند سال آینده این بورسیه ها (که همه الی ماشاءاله در دانشگاه ها در منصب هیئت علمی وارد شده یا میشوند) چگونه مقام علمی ایران را بالاتر خواهند برد!؟؟
نظرات بینندگان