arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۶۶۶۶
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۰۹ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۳

نظر نخست وزیر جدید عراق پیرامون دستورات مرجعیت دینی عراق

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نخست وزیر مکلف عراق ضمن تاکید بر لزوم پایبندی به دستورات مرجعیت دینی عراق، از فرانسه و جامعه جهانی خواست تا به بغداد برای مقابله با گروه داعش کمک کند.

به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، حیدر العبادی، نخست وزیر مکلف عراق در سخنانی از تمام عراقی‌ها خواست تا برای مقابله با چالش‌های خطرناک در کشور با هم متحد شوند و به خاطر حل مشکلات عراق که با جنگی طایفه‌ای و داخلی مواجه شده، با هم همکاری کنند.

وی ضمن هشدار نسبت به اینکه راه مواجهه با مشکلات راهی آسان نخواهد بود، گفت: من هیچگاه وعده‌هایی غیرواقعی نخواهم داد.

حیدر العبادی ضمن تاکید بر لزوم مقابله با فساد و ریشه‌کن کردن آن‌ها گفت: اوضاع کشور استراتژی و روش جدیدی را می‌طلبد.

وی ضمن تاکید بر پایبندی خود به دستورات مرجعیت دینی عراق، تاکید کرد: دستورات مرجعیت دینی ضامن وحدت عراقی‌هاست و و ما به آن پایبند خواهیم بود.

نخست وزیر مکلف عراق درخواست مرجعیت دینی عراق از فراکسیون‌های سیاسی برای همکاری با تشکیل دولت را ستود و گفت: این دعوت و درخواست انگیزه مهمی برای تشکیل دولتی شفاف و توانمند است که بتواند کشور را از مشکلات امنیتی، سیاسی و اقتصادی نجات بدهد.

وی بر پایبندی خود به متحد کردن عراقی‌ها برای از بین بردن تروریسم و بازسازی کشور تاکید کرد.

حیدر العبادی همچنین در تماس تلفنی با فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه از پاریس و جامعه جهانی خواست تا به عراق برای مقابله با گروه "دولت اسلامی" (داعش) کمک کنند.

وی ضمن درخواست برای حمایت از عراق بر لزوم تشکیل دولتی که از مقبولیت کامل برخوردار باشد و صلح و ثبات را در کشور برقرار سازد، تاکید کرد.

دفتر اطلاع رسانی العبادی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که فرانسوا اولاند در این تماس تلفنی به حیدرالعبادی به خاطر منصوب شدن به سمت نخست وزیری عراق تبریک گفت و حمایت خود را از وی در تشکیل دولتی فراگیر اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است که اولاند ضمن تاکید بر لزوم حفظ وحدت عراق اعلام کرد که بغداد برای مقابله با داعش می‌تواند به کمک‌های پاریس تکیه کند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان