arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۶۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۲ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۳

پیام تبریک وزیر علوم به دکتر مریم میرزاخانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در پی انتخاب دکتر مریم میرزاخانی، استاد ریاضی دانشگاه استنفورد و دانش آموخته کارشناسی ریاضی دانشگاه صنعتی شریف به عنوان نخستین زن برنده مدال فیلدز - عالی ترین جایزه جهانی در رشته ریاضیات - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پیام تبریکی خطاب به وی و جامعه علمی دانشگاهی کشور صادر کرد.

متن کامل پیام دکتر فرجی دانا بدین شرح است :«انتخاب دانشمند برجسته و ریاضیدان شاخص ایرانی سرکارخانم دکتر مریم میرزاخانی به عنوان نخستین چهره ریاضی زن دریافت کننده مدال فیلدز، باعث مباهات همه ایرانیان به ویژه جامعه دانشگاهی کشور و نمادی از پویایی و شکوفایی علمی ایران عزیز در عرصه بین المللی است.

در جهان بدون مرز علم، درخشش هر ایرانی افتخار بزرگی برای ایران و برای ذخیره دانش بشری محسوب می شود.

اینجانب ضمن ابراز خرسندی از این رویداد علمی مبارک، برای سرکار خانم دکتر میرزاخانی، همکار و هموطن افتخار آفرین از درگاه خداوند منان توفیق روزافزون آرزومندم.»


منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته:
در انتظار بررسی: ۱۷
غیر قابل انتشار: ۰
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
12
82
درود بر وزیر با دانش و مدبر دولت تدبیر و امید...ایکاش قبول کنیم که فیلدز گرفتن دکتر میرزاخانی بدلیل ادامه تحصیل و سکونت ایشان در آمریکاست نه بخاطر ایرانی بودنشان....اگر هم قراره افتخاری باشه، باید آمریکاییها به وجود ایشون افتخار کنند نه ما ایرانیها...اگر ایران میماندند که حداکثر یه استاد دانشگاه میشدند و بس.
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
امیر دلبندم، ایشون قبل از رفتن به آمریکا، مدال المپیاد جهانی ریاضی را دریافت کرده و تنها کسی در تاریخ است که تونسته نه تنها مدال طلای المپیاد ریاضی را کسب کنه بلکه تونسته نمره کامل بگیره! پس ایشون عملا اینجا تربیا شده
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
من با امیر موافقم. دانشگاههای ما آنقدر اساتیدش را سرگرم مسائل معیشتی و جانبی میکنند که خیلیها عطای علم و کار علمی را به لقای آن میبخشند.
نظرات بینندگان