arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۶۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۳ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۳

برکناری مدیرعامل دخانیات با امضای غیرقانونی!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

براساس تازه‌ترین اطلاعات دریافتی وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای اعلام کرده است که نماینده این وزارتخانه در شرکت دخانیات ایران از اواخر اسفند ماه سال گذشته دیگر حق امضا نداشته و به این ترتیب عملا از هیات مدیره این شرکت کنار رفته بود.

اختلافات رخ داده در هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران در چند وقت اخیر عملکرد این شرکت را تحت الشعاع خود قرار داده است.

چندی پیش سه نفر از اعضای هیئت مدیره شرکت دخانیات با صورت جلسه‌ای معصوم نجفیان، مدیرعامل شرکت را برکنار کرده و خیری را جانشین وی کردند. این صورت جلسه به امضای سه عضو هیئت مدیره یعنی خیری، آتش باری و امیراسکندری رسیده بود. خیری و آتش باری به نمایندگی از سهام عدالت و امیراسکندری به نمایندگی از وزارت صنعت، معدن و تجارت در هیئت مدیره شرکت دخانیات حضور دارند.

با این وجود براساس تازه‌ترین اطلاعات بدست آمده امیراسکندری، نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت در هیئت مدیره شرکت دخانیات در تاریخ 28 اسفند سال قبل عملا از سمت خود برکنار شده بود و دیگر نباید در هیئت مدیره این شرکت حضور می‌یافت و یا مصوبه‌ای را امضا می‌کرد. با این حساب امضای وی در صورت جلسه مربوط به برکنار نجفیان از مدیرعاملی شرکت دخانیات عملا فاقد وجاهت قانونی است.

از سوی دیگر امیراسکندری علاوه بر عضویت در هیئت مدیره شرکت دخانیات معاونت مالی و اداری این شرکت را نیز بر عهده داشت که حدود دو هفته قبل نیز از این سمت برکنار شد. پس از خروج امیراسکندری، پورنثاری جانشین وی در هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران شده است.

پس از واگذاری عمده سهام شرکت دخانیات ایران به صندوق بازنشستگی فولاد و به تبع آن وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اداره این شرکت تولیدی عملا از دست وزارت صنعت، معدن و تجارت خارج شد و هم‌اکنون وزارت اقتصاد و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سهامداران عمده شرکت دخانیات ایران هستند.

اختلاف به وجود آمده در هیئت مدیره بزرگترین شرکت تولید سیگار کشور باعث شده تا فعالیت‌های این شرکت تحت الشعاع این اختلاف قرار بگیرد و نگرانی‌هایی از بابت کاهش فروش آن و افت سهمش در بازار تشدید شود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان