arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۷۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۰۹ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۳

وزیرکشور: در یک سال گذشته هیچ موضوع امنیتی در دانشگاه ها نداشته ایم/اکنون ثبات در دانشگاه ها وجود دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور گفت: در یک سال گذشته هیچ مساله سیاسی تنش زا و موضوع امنیتی در دانشگاه ها نداشته ایم.


وزیر کشور دولت یازدهم روز سه شنبه در پاسخ به سوالی درباره انتقادات به عملکرد «رضا فرجی دانا» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در یک سال گذشته افزود: دانشگاه های ما فعال، بانشاط و پویا است و من به عنوان وزیر کشور از بعد امنیتی و سیاسی مطرح می کنم که در یکسال گذشته ما در دانشگاه ها، هیچ مساله سیاسی تنش زا و موضوع امنیتی نداشتیم که این نشان از مدیریت مطلوب دانشگاه در حوزه سیاسی و امنیتی است.

رحمانی فضلی اضافه کرد: وزارت کشور مسوول ارزیابی قضیه است یعنی اگر کسی بگوید در یکسال گذشته در دانشگاه ها مسایل سیاسی تنش زاده بوده، چنین چیزی صحت ندارد.

وی گفت: بالاخره اگر جابجایی و انتصابی بوده، این انتصاب می توانست در بیرون چهره خود را در قالب رفتارهای سیاسی نشان دهد و ما باید ارزیابی می کردیم که واقعا چیزی نبوده است .

وزیر کشور تصریح کرد: ما 16 آذر سال قبل را باشکوهتر از همه سال ها در تمام دانشگاه ها برگزار کردیم.

هم دانشگاه ها و هم گروه های سیاسی ما به بلوغ سیاسی رسیده اند و هم مدیریت دانشگاه ها و وزارت علوم خوب قضایا را مدیریت کرده است.

رحمانی فضلی گفت: در حوزه های علمی گام های بلندی برداشته شده است و اکنون ثبات در دانشگاه ها وجود دارد و به عنوان یک استاد دانشگاه عرض می کنم که واقعا در بین اساتید و دانشجویان در یک سال اخیر، نشاط زیادی ایجاد شده و در حوزه علم، احساس عدالت و انصاف می شود.

وزیر کشور دولت تدبیر و امید همچنین اظهار داشت: در حوزه های فرهنگی و اجتماعی نیز در مناسبت های فرهنگی مثل هفته کتاب، جشنواره فیلم فجر، نمایشگاه قرآن، کنسرت و موسیقی های مختلف و فیلم هایی که ارایه شد، شاهد فضای مطلوب، مناسب و قانونی بودیم و کمتر حاشیه داشتیم.

وی افزود: نظارت ها در حال انجام است و دولت تمام تلاش خود را حول محور آرامش، تحرک، پویایی، نشاط و فعالیت ها بکار گرفته و امیدواریم با فهم درست این مساله در بین سیاسیون و درک عمیق این موضوع و کمک و مساعدتی که همه به یکدیگر می کنیم، بتوانیم ایران مقتدر، پویا، توانمند و قدرتمندی را به همه دنیا عرضه کنیم.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان