arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۷۱۶۰
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۱ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۳

حدادعادل: مقام معظم رهبری مدتی است متوجه خطر بزرگی برای انقلاب شده اند/عده‌ای بر این باورند که دشمنی وجود ندارد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این موضوع توسط قدرتی به نام بسیج که نخست به عنوان انجمن اسلامی فعالیت می‌کند هدایت و توطئه‌‌های برخی خنثی شد، بیان داشت: اکنون بسیج دانشجویی باید آماده باشد و از احتمال اینکه اگر دشمن بخواهد حرکتی را شروع کند، پیش‌گیری کند تا آن‌ها آرامش دانشگاه‌ها را به هم نریزند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این موضوع توسط قدرتی به نام بسیج که نخست به عنوان انجمن اسلامی فعالیت می‌کند هدایت و توطئه‌‌های برخی خنثی شد، بیان داشت: اکنون بسیج دانشجویی باید آماده باشد و از احتمال اینکه اگر دشمن بخواهد حرکتی را شروع کند، پیش‌گیری کند تا آن‌ها آرامش دانشگاه‌ها را به هم نریزند.

به گزارش «انتخاب»،غلام‌علی حدادعادل عصر یک شنبه در نوزدهمین دوره مبانی ارزش‌های اسلامی طرح «ولایت» که در مجتمع سیدالشهدا (ع) شهر آبعلی برگزار شد، اظهار کرد: زمانی شمار انجمن‌های اسلامی و تشکل‌های دانشجویی مذهبی و سیاسی در دانشگاه‌ها چندان زیاد نبود؛ اما امروز ممکن است ده‌‌ها انجمن یا تشکل دانشجویی با سلیقه‌های مختلف در دانشگاه‌ها وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: برخی انجمن‌های دانشجویی در دوران اصلاحات بیانیه و اطلاعیه صادر می‌کردند و مدعی بودند در مسائل مختلف، حکومت اسلامی باید چگونه برخورد و امور را هدایت کند و امروز باید دانست که بسیج دانشجویی، در حقیقت روح دانشگاه‌ها محسوب می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: بسیج یک حقیقت ناب است که هر روز باید بیشتر تقویت شود و امروز همه ما باید قدر انقلاب اسلامی را بدانیم که فضایی را مهیا ساخت تا دانشجویان در چنین تشکل‌هایی بتوانند فعالیت کنند.

به گزارش  روابط عمومی سازمان بسیج دانشجویی، حدادعادل با بیان اینکه از بزرگانی شنیدم که تاکنون فرصتی باارزش‌تر از پیروزی انقلاب اسلامی در توسعه اسلام در ایران به وجود نیامده است، افزود: از این رو، باید قدر این فرصت‌ها را دانست.

وی با بیان اینکه دانشجویان باید با خداوند متعال درد دل کنند، تصریح کرد: آن‌ها باید تمام موهبت و استعداد‌‌‌های خود را در راه خداوند خرج و این را با خدای خود عهد کنند؛ قطعا خداوند نیز به عهد بندگان خود پاسخ می‌دهد.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون باید دانشجویان تمام استعداد‌ها و توان خود را در انقلاب اسلامی به کار ببرند، ادامه داد: دانشجویان فکر نکنند که مبارزه در راه انقلاب اسلامی تمام شده و اکنون دشمن با وسایل مختلف قصد حمله به انقلاب اسلامی را دارد.

حدادعادل با بیان اینکه مقام معظم رهبری مدتی است که متوجه یک خطر بزرگ برای انقلاب اسلامی شده‌اند، اظهار داشت: ایشان نکات زیادی را در این زمینه به مسئولان کشور گوشزد کردند؛ عده‌ای قصد دارند پیروزی انقلاب اسلامی را حادثه‌ای جلوه دهند که در 36 سال پیش رخ داده است.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری تأکید داشتند که انقلاب اسلامی یک جریان مستمر است و در شعاری که امسال مبنی بر مدیریت جهادی و عزم ملی فرمودند، خواستند همین مطلب را بگنجانند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عده‌ای بر این باورند که دشمنی وجود ندارد، افزود: باید با چشمی باز دید که آن‌ها در جهان اسلام چه می‌کنند و هر جا که مشاهده می‌کنید، می‌بینید دشمنی آن‌ها بیداد می‌کند.


حدادعادل با بیان اینکه کشورهای هم‌مرز با رژیم صهیونیستی از جمله سوریه را ببینید که چه مشکلاتی دارند، گفت: سوریه هیچ‌گاه مطیع آمریکا نبوده و با ایران ارتباط خوبی داشته است.

وی تصریح کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی، کشور سوریه را در شلوغی بیداری اسلامی با نام بهار عربی خطاب کرده و تحت عنوان اینکه سوریه دموکراسی ندارد، مورد تهاجم قرار دادند و در سه سال گذشته مشخص است که چه بلایی به سر آن‌ها آوردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورهای مختلفی با کمک به آمریکا و اسراییل خواستند خوش‌خدمتی کنند که سهمی از این موضوع ببرند، ادامه داد: در این بین، کشورهای مختلفی اسلحه و دلار دادند و مرز‌های خود را برای آن‌ها باز کردند.

حدادعادل با بیان اینکه بهانه آن‌ها این بود که دموکراسی در سوریه وجود ندارد، افزود: در این بین، در هیچ‌ یک از کشورهای عربی حتی عربستان دموکراسی وجود ندارد و مشخص می‌شود که چرا به سراغ سوریه رفتند.

وی با بیان اینکه آنها بعد از سوریه فتنه‌ای به نام داعش در عراق ایجاد کردند، بیان داشت: هیچ‌وقت در این دوره 80 ساله، جهان اسلام به اندازه امروز شاهد حوادث تلخ و دردناک نبوده؛ در 80 سال گذشته کمتر شاهد بودیم که روزی هزاران نفر از مسلمانان توسط این توطئه‌ها در کشورهای مختلف کشته شوند.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنرانی نوروزی دو سال پیش مقام معظم رهبری در مشهد مقدس گفت: ایشان فرمودند که مهم‌ترین هدف استکبار برای تسلط به جهان اسلام موضوع «نفت» است.

حدادعادل ادامه داد: آن‌ها می‌خواهند ذخیره عمده نفت در منطقه موسوم به خاورمیانه را در اختیار خود داشته باشند و می‌گویند هیچ حکومت مستقل اسلامی نباید در این مناطق وجود داشته باشد؛ تمام این حکومت‌ها باید غیرمتکی به مردم و متکی به آمریکا باشند تا بتوانند ذخایر نفتی منطقه را در اختیار گیرند.

وی نفت را خون تمدن جدید دانست و افزود: رابطه نفت با جهان اسلام، مانند رابطه خون با زندگی در بدن انسان است و هر قدرتی که به ذخایر نفتی جهان تسلط داشته باشد، به همان اندازه به جهان تسلط دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه نباید در مسئله انقلاب اسلامی تفکر ساده‌لوحانه‌ای داشته باشیم، گفت: این موضوع بسیار جدی است؛ اکنون قاره اروپا نفت و منبع انرژی ندارد؛ اگر آمریکا به نفت خاورمیانه تسلط داشته باشد، حتی می‌تواند بر اروپا که در سیاست خارجی به عنوان نزدیک‌ترین متعهد خود می‌بیند، تسلط داشته باشد و آن را کنترل کند.

حدادعادل با بیان اینکه آمریکا با در اختیار داشتن ذخایر نفتی می‌تواند کشور بزرگ چین را که انرژی ندارد به زانو درآورد، تصریح کرد: هم‌اکنون ایران مبادلات نفتی با کشور چین دارد و وقتی که آمریکا بر نفت ایران مسلط شود، می‌تواند به چین نفت ندهد و آن‌ها را با  مشکل مواجه کند.

وی با بیان اینکه نفت در رقابت‌ قدرت‌های بزرگ بسیار حایز اهمیت است، بیان داشت: اکنون هند کشوری با جمعیت بسیار زیاد به حساب می‌آید که با سرعت فراوانی در حال توسعه است؛ هند منبع انرژی ندارد و احتیاج زیادی به نفت و گاز دارد؛ آمریکا با در اختیار داشتن نفت خاورمیانه می‌تواند هند و بسیاری دیگر از کشورها را مهار کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئله انرژی در دنیای امروز بسیار مهم است، ادامه داد: در روابط روسیه با اروپا در ماه‌های اخیر بر سر قضیه اوکراین مشاهده شد که همین اتحادیه اروپا با هم‌دستی آمریکا جنجال راه انداخت و دولت قانونی اوکراین که با رأی مردمی تشکیل شده بود را با تحریک‌ مردم برکنار کرد.


حدادعادل با بیان اینکه شبه جزیره کریمه از نظر راهبردی بسیار برای روسیه کلیدی بود، گفت: با رأی شورای محلی کریمه، این منطقه به طور رسمی به روسیه پیوست؛ در بین این موضوع‌ها، آلمانی‌ها کاملا مراقب روابط خود با روسیه هستند و در مخالفت با سوریه از یک سری خط قرمز‌ها عبور نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: آن‌ها می‌دانند روسیه گاز اروپای غربی را تأمین می‌کند و اگر پا بر روی دم روسیه بگذارند، کافی است که سرانه گاز را قطع کنند و آن‌ها زمستان بدون گاز را سپری کنند که آن‌وقت تمدن اروپا فرو می‌ریزد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به وجود آمدن حکومت مستقل مردمی در حوزه‌های نفت‌خیز برای استکبار جهانی بسیار خطرناک و مهم است، اظهار داشت: آن‌ها برای اینکه بتوانند به این انرژی‌ها دست پیدا کنند، توطئه‌هایی را از خارج اسلام به داخل اسلام می‌کشانند و جنگ شیعه و سنی راه می‌اندازند.

حدادعادل ادامه داد: اتفاقی که در عراق می‌افتد، این است که توده‌ای فریب‌خورده به نام حکومت اسلامی وارد میدان می‌شوند که رهبران آنان توسط موساد و سیا تربیت شده‌اند؛ آن‌ها باعث انحراف‌های زیادی در منطقه می‌شوند و شیعه‌کشی راه می‌اندازند و نتیجه آن می‌شود که در روز قدس بیانیه صادر و شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس را ممنوع اعلام می‌کنند و مسلمانان را می‌کشند.

وی با بیان اینکه این موضوع نشان می‌دهد که هر چقدر انقلاب اسلامی محکم‌تر و زیرساخت‌هایش قوی‌تر باشند، دشمن به همان اندازه نقشه‌های بیشتری را طرحی می‌کند، گفت: این موضوع‌ها استنباطی بود که از سخنان مقام معظم رهبری داشتم.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیجیان باید کاملا در آماده‌باش باشند و خود را برای یک عمر خدمت به انقلاب اسلامی آماده کنند، تصریح کرد: بسیجیان باید با روحیه بسیجی، بدون توقع، بدون اینکه فریب دنیا را بخورند، به نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت کنند و شرکت آن‌ها در دوره‌های طرح ولایت لازم است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای کسی که تفکر درستی از اسلام و قرآن نداشته باشد، خطر رفتن به بیراهه وجود دارد، تصریح کرد: به همین علت، باید قرآنی بار بیاییم و اسلام را همان‌طوری که قرآن معرفی کرده است، ‌بشناسیم و اگر روزی به هر میدانی وارد شدیم و در علم پیشرفت کردیم، فریب کسی را نخوریم و راه را اشتباه نرویم.

حدادعادل با بیان اینکه این موضوع مانند کشتی است، گفت: هم‌اکنون در بندر هستیم و برای رفتن به اقیانوس باید احتیاجات خود را تأمین کنیم و اگر کشتی به اقیانوس رفت، دیگر نمی‌توانیم به عقب برگردیم و مایحتاج خود را تهیه کنیم.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانشگاه از مراکزی است که دشمن روی آن حساب باز کرده است، تصریح کرد: لفظ دانشگاه منزلت اجتماعی دارد و مردم برای دانشجویان احترام قائل هستند و این قشر را آینده‌ساز کشور می‌دانند.

حدادعادل با بیان اینکه دانشجویان قبل از انقلاب اسلامی با رژیم پهلوی مبارزه می‌کردند، ادامه داد: دانشجویان زیادی در این زمینه دستگیر شدند و واقعا دانشگاه مقابل رژیم ایستاده بود؛ بعد از انقلاب دانشجویان با روحیه‌ای بالا آمدند که یکی از پدیده‌های مهم آن تسخیر لانه جاسوسی بود.

حدادعادل با بیان اینکه همه دانشجویان انرژی خود را برای انقلاب اسلامی به کار گرفتند، گفت: دانشگاه پشت سر نظام مقدس جمهوری اسلامی بود و از سال 76 به بعد پدیده‌ای در دانشگاه به وجود آمد که خواستند دانشجویان را مقابل این نظام قرار دهند و برای ضربه زدن به انقلاب در صدد شبیه‌سازی وضعیت قبل از انقلاب بودند.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این موضوع توسط قدرتی به نام بسیج که نخست به عنوان انجمن اسلامی فعالیت می‌کند هدایت و توطئه‌‌های برخی خنثی شد، بیان داشت: اکنون بسیج دانشجویی باید آماده باشد و از احتمال اینکه اگر دشمن بخواهد حرکتی را شروع کند، پیش‌گیری کند تا آن‌ها آرامش دانشگاه‌ها را به هم نریزند.

حدادعادل اضافه کرد: آرامش در دانشگاه‌ها یکی از توصیه‌های جدی مقام معظم رهبری است و باید دانست که عده‌ای به دنبال تغییر جو دانشگاه‌ها هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون دشمن می‌خواهد در دانشگاه‌ها جنگ و فتنه راه بیندازد، ادامه داد: فکر نکنید که این قضایا تمام شده است؛ دشمن به دلایل گوناگونی چشم طمع به دانشگاه دارد و بسیجیان باید آماده هرگونه احتمال باشند و گوش به فرمان ولایت فقیه پیش روند.

بسیج با هوشیاری و بصیرت در مواقع لزوم وارد عمل شود

حدادعادل با بیان اینکه بسیج باید با هوشیاری و بصیرت در مواقع لزوم وارد عمل شود، گفت: بسیج باید اقتدار و استحکامی از خود نشان دهد تا دشمنی که برنامه دارد، جرأت نکند آن را اجرا کند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نعمت بزرگی است که خداوند ایشان را به ما دادند، افزود: تمام قدرت این کشور همین ولایت فقیه است و اکنون دشمن می‌خواهد با تمام قدرت، این قداست ولایت و رهبری را نزد مردم تخریب کند.
نظرات بینندگان