arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۷۲۰۹
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۵ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۳

جهانگیری: انتظار داریم مجلس امکان ادامه خدمتگزاری فرجی دانا را فراهم کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون اول رییس جمهوری، استیضاح را از جمله حقوق نمایندگان برشمرد و گفت: انتظار داریم مجلس شورای اسلامی با رای مناسب خود امکان ادامه خدمتگزاری دکتر رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری را فراهم کند.


«اسحاق جهانگیری» امروز (سه شنبه) در آستانه هفته دولت در دیدار مدیران حوزه معاون اول رییس جمهوری افزود: دکتر فرجی دانا فردی دانشمند، متدین، اخلاقی و مورد اعتماد دانشگاهیان است.

وی اظهار داشت: ایشان در مدت 9 ماه مسوولیت خود، نشان داد که با مدیریت خوب می توان فضای دانشگاه ها را آرام و امیدوار و در جهت تولید علم و دانش بسیج کرد.

معاون اول رییس جمهوری تاکید کرد: اگرچه نظرات سازنده مجلس شورای اسلامی برای همه اعضای هیات دولت ارزشمند است اما کمک نمایندگان مجلس به تثبیت مدیریت وزارت علوم آن هم در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید و هفته دولت نشان دهنده همکاری و تعامل صمیمانه میان دولت و مجلس است.

جهانگیری، انتشار برخی اطلاعات مبنی بر سقوط رتبه علمی ایران در دوره حضور فرجی دانا در وزارت علوم را نادرست خواند و افزود: انتشار اخبار و گزارش های غیر واقع با دغدغه های ملی و مسایل مبتلابه جامعه علمی کشور فاصله دارد.

وی همچنین به همکاری میان قوه مجریه و مقننه در یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: دولت همواره از نظرات، انتقادات و پیشنهادات نمایندگان مجلس شورای اسلامی استقبال می کند و انتظار می رود حل موارد اختلافی با سعه صدر و از طریق تعامل و گفت و گو میان دولت و مجلس دنبال شود.

معاون اول رییس جمهوری در ادامه ضمن تشریح اوضاع داخلی و خارجی کشور، اولویت های دولت تدبیر و امید را برای حل معضل بیکاری و ایجاد رونق اقتصادی در کشور بیان کرد.

تقاضای استیضاح فرجی دانا که در جلسه علنی چهارشنبه گذشته مجلس در چهار محور اعلام وصول شد هم اکنون به 62 امضا رسیده است.

جلسه استیضاح وزیر علوم فردا در مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان