arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۷۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۰۹ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۳

واکنش وزارت خارجه آمریکا به اظهارات مقامات ایران و مصر درباره سرکوب خشونت‌آمیز اعتراضات

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
واشنگتن در پاسخ به انتقادها اعلام کرد آمریکا مسئولیت هر نوع مشکلات احتمالی در زمینه حقوق بشر را در نا آرامی های نژاد پرستانه در فرگوسن در ایالت میسوری ( مرکز ) به عهده می گیرد.

ماری هارف، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سئوالی درباره انتقادهای مصر، ایران، روسیه و چین گفت: زمانی که ما مشکلات و مسائلی در کشور داریم سعی می کنیم صادقانه با صراحت به آن بپرداریم .
 
هارف در کنفرانس مطبوعاتی هر روزه خود مدعی شد: افراد آزاد هستند آنچه را که می خواهند بیان کنند و این آزادی بیان است. اما من با این موضوع کاملا مخالفم که آنچه که این جا اتفاق افتاد با آنچه که در کشورهای ذکر شده روی داد قابل مقایسه است .

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا افزود: در آمریکا ما شیوه رویارویی با مشکلات را به صورت صادقانه و صریح با آنچه که در دیگر کشورهای جهان صورت می گیرد مورد مقایسه قرار می دهیم .

وی در عین حال سعی کرد با طرح موضوع بازداشت خبرنگار واشنگتن پست، بحث را منحرف کند و در این خصوص گفت: سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت: ما همچنان از دولت ایران می خواهیم فورا آقای رضائیان و دیگر افراد را آزاد کند.

ماری هارف گفت: ما از طریق سوئیس حافظ منافع خود درخواست دسترسی کنسولی کرده ایم. به طور کلی پاسخ ایران به درخواست های ما برای دسترسی به کنسولگری برای شهروندان با تابعیت دوگانه ایرانی و آمریکایی این است که ایران تابعیت آمریکایی آنها را به رسمیت نمی شناسد و آنها را فقط شهروندان ایرانی می داند. ما  بر استفاده ازهمه تلاش خود برای بازگشت سالم و آزادی او و افراد بازداشت شده دیگر متمرکز شدیم.

"هارف" در خصوص طرح این موضوع در مجمع عمومی سازمان ملل گفت:ما همواره این موضوع را مطرح کردیم و انتظار داریم مطرح کنیم.

"ماری هارف" گفت: ما همچنان بدنبال نشستی با ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد هستیم.در صورتی که برنامه جدیدی باشد حتما به شما اطلاع خواهم داد.
نظرات بینندگان