arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۰۲ - ۲۷ بهمن ۱۳۸۹

آقایان! این راهش نیست / رضا سلیمانی

رضا سلیمانی، نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی در یادداشتی که برای "انتخاب" ارسال کرده، با اشاره به نارامی های روز گذشته ی تهران، از دید تازه ای به این مسئله نگریسته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رضا سلیمانی، نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی در یادداشتی که برای "انتخاب" ارسال کرده، با اشاره به نارامی های روز گذشته ی تهران، از دید تازه ای به این مسئله نگریسته است.

وی افزود: برای من اهمیت ندارد چه کسانی و از چه قشری در خیابان حاضر شدند، مهم نحوه مدیریت بحران است که انگار بعد از قالیباف و طلایی کاملا به بوته فراموشی سپرده شده است. آقایانی که میلیونی حقوق می گیرند قرار است که با تدبیر گره ها را باز کنند، مردم را تکریم و خدمتگذار آنها باشند، وگرنه برخوردی که دیروز در خیابان با معترضین صورت گرفت از دندان هر کسی بر می آید!

این تحلیلگر مسائل سیاسی ضمن انتقاد از رفتار برخی مسئولین می نویسد: بخش بدتر قضیه آن است که برخی مسئولین سعی در تحریک مخالفین هم کردند؛ این ها دیگر چه سخنانی است که؛ "هرکس در خیابان حاضر شود مسلمان نیست، جاسوس است یا عامل خارجی"؟ (نقل به مضمون سخنان برخی مسئولین) مگر نه اینکه در حکومت امیرالمونین انتقاد و مخالفت آزاد بود؟

وی با بیان این مطلب که "بحران را نه تنها مدیریت نمی کنید، آن را تحریک هم می کنید؟ "، می افزاید: برادران محترم این اصلا راهش نیست. مگر امثال آقایان قالیباف و طلایی در مدیریت مدبرانه راهپیمایی مردم در همدردی با مردم آمریکا پس از واقعه 11 سپتامبر را جلوی چشم تان ندارید؟ چه ایرادی دارد چنین مواقعی از مدیران بهره بگیریم که کارشان را بلدند و برای مسئله، پاسخی می یابند بی آنکه سعی کنند صورت مسئله را پاک کنند؟

سلیمانی در پایان می نویسد: برادران این راهش نیست! در تمامی بحران های مشابه از سال های آغازین 70 و شلوغی های مشهد تا دیروز، مدام مسئولین ما در حال کسب تجربه اند، این تجربه اندوزی بالاخره چه زمانی قرار است نتیجه دهد؟ قالیباف و طلایی که از آسمان نیامده بودند، مطمئنا مدیران موفقی مثل آنها در ایران بسیارند، فارغ از دیدگاه های سیاسی کار را به کاردان بسپاریم.

انتخاب: مواضع نویسند، الزاما نظرات انتخاب نیست.

نظرات بینندگان