arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۷۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۰ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۳

کارگردان سینما :کسانی به دولت حمله می‌کنند که رانت‌شان قطع شده‌است

کارگردان فیلم "مزارشریف" با اشاره به ریشه‌ی این حمله‌ها گفت: بیشتر کسانی که امروز این دعواهای سیاسی را آغاز کرده‌اند افرادی هستند که موقعیت‌های گذشته را از دست داده و رانتی را که دولت قبل به آن‌ها می‌داد؛ دیگر ندارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عبدالحسین برزیده معتقد است: بیشتر کسانی که امروز به دولت حمله می‌کنند و قصد دارند با کارهایی همچون استیضاح نابجا از دولت انتقام بگیرند؛ کسانی هستند که رانت آن‌ها از دولت قطع شده و به دنبال باج خواهی هستند.

به گزارش انتخاب کارگردان سینمای ایران و سازنده آثار بسیاری در حوزه دفاع مقدس  با اشاره به حمله‌ی زودهنگام مخالفان دولت تدبیر و امید گفت: هرچند امروز کمی زود است که ارزیابی درستی از عملکرد دولت یازدهم داشته باشیم اما به همین میزان نیز حمله به دولت و انتقاد شدید از دولت آنهم بعد از فقط یکسال کار درستی نیست.

وی با اشاره به آسیب‌هایی که کشور در سال‌های گذشته در بخش‌های مختلف دیده؛ گفت: اولین و مهم‌ترین کار دولت در یکسال گذشته این بوده که شرایطی را به وجود آورد که تمام مسائل تازه از منفی به صفر برسد یعنی تازه می‌خواست دولت مسائل را بر سر خط و بر سر جاده بیاورد.

برزیده با اشاره به اینکه خودش همیشه از کسانی بوده که اگر جایی ضعف یا ایرادی ببیند؛ فریاد زده؛ افزود: اما اینکه بعداز یکسال امروز به دولت حمله کنیم نه تنها زود است بلکه نوعی بی‌انصافی است و کسانی که چنین منشی دارند از دایره انصاف خارج هستند.

کارگردان فیلم "مزارشریف" با اشاره به ریشه‌ی این حمله‌ها گفت: بیشتر کسانی که امروز این دعواهای سیاسی را آغاز کرده‌اند افرادی هستند که موقعیت‌های گذشته را از دست داده و رانتی را که دولت قبل به آن‌ها می‌داد؛ دیگر ندارند.

وی افزود: طبیعی است که وقتی کسی منافعی را از دست می‌دهد به کسی که آن منافع را از وی گرفته است؛ حمله می‌کند و انتقاد نادرست می‌کند حال اگر در این میان دولتی اهل باج دادن نباشد؛ این مشکلات شدید‌تر می‌شود.

کارگردان فیلم "دکل" ادامه داد: اگر دولت یازدهم اهل باج دادن و تطمیع کردن بود قطعا امروز اینگونه ازسوی گروه‌های تندرو با دولت رفتار نمی‌شد اما دولت یازدهم اهل باج‌دهی و باج‌خواهی نیست زیرا اینگونه رفتار با منش اعتدال همخوانی و همراهی ندارد.

عضو سابق شورای مرکزی کانون کارگردانان با اشاره به اینکه دولت باید قوی‌تر و بهتر از خود دفاع کند؛ به مسئله استیضاح زودهنگام فرجی‌دانا؛ وزیر علوم اشاره کرد و افزود: اینگونه رفتار‌ها از آنجا ناشی می‌شود که دولت در افشای مسائل گذشته و انتشار اسنادی که در زمینه‌های مختلف نشان از فساد داشته؛ کوتاهی کرده است.

وی ادامه داد: هرچند هدف دولت از افشا نکردن تخلفات گذشته از سر خیرخواهی و با هدف آرام کردن فضا بوده اما نتیجه آن این شده که گروه‌های تندرو شدید‌تر به دولت حمله کنند.

برزیده افزود: طبیعی است کسی که درگذشته پول‌های کلانی گرفته و به منافع بسیاری رسیده و امروز ناگهان این پول‌ها قطع شده است فریاد واسلاما سربدهد و به دولت حمله کند.

وی ادامه داد: منافعی که در گذشته گروهی از آن برخوردار بودند فقط منافع مادی نبوده است بلکه امتیازاتی همچون دریافت مدرک دکترا بدون زحمت و با رانت نیز جزو این منافع بوده است.

برزیده افزود: امروز گروهی که فریاد به خطر افتادن منافع کشور را سر می‌دهند؛ بیشتر نگران منافع شخصی خود هستند به همین دلیل باید دولت با افشا کردن رانت‌هایی که درگذشته وجود داشته و همچنین کسانی که در گذشته از امکانات دولتی استفاده می‌کردند نه تنها گناهکاران واقعی را باید معرفی کند بلکه مشخص می‌کند چه کسانی تخلفی نکرده‌اند و از سردلسوزی انتقاد می‌کنند.

وی ادامه داد: یکی از نشانه‌های اعتدال و اجرای عدالت این است که اسمی که تخلف کرده مشخص شود تا همه زیرسوال نروند و یک قشر یا یک صنف خاص به صورت کلی درگیر افکار عمومی محکوم نشود.

وی با اشاره به اینکه استیضاح وزیر از حقوق مجلس است؛ افزود: در اینکه یکی از وظایف مجلس و نمایندگان نظارت بر دولت است و یکی از ابزارهای آن استیضاح است شکی نیست اما این نظارت باید با دلیل و مدرک باشد نه اینکه ما به دلیل آنکه وزیری از جناحی است که مخالف ماست وی را بی‌دلیل زیر سوال ببریم.

کارگردان "مزارشریف" ادامه داد: وقتی وزیری را فقط براساس اینکه به فلان جریان وابسته است استیضاح می‌کنند نشان می‌دهد که هدف استیضاح‌کنندگان تنها به وزیر علوم منتهی نمی‌شود و آن‌ها می‌خواهند چوب لای چرخ دولت بگذارند و منافع کشور برایشان مهم نیست. آنها بیشتر به دنبال منفعت طلبی ورسیدن به اهداف خود هستند.

برزیده با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب شعار ما و ملاک اعمال ما تقوا بوده؛ گفت: وقتی ملاک ما تقوا است باید در تمامی اعمالمان این اصل را مدنظر داشته باشیم و یکی از نشانه‌های عمل به تقوا این است که بدون حب و بغض و با دلیل مدرک و سند درباره کارهای دیگران سخن بگوییم و نظر بدهیم.

منبع: ایلنا
برچسب ها: مزارشریف ، باج ، منافع ، تندرو
نظرات بینندگان