arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۷۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۲۱ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۳

بانک: دولت به رای مجلس احترام می گذارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه از دفاع ارزشمند دکتر فرجی دانا در جلسه امروز مجلس قدردانی می کنیم گفت: دولت به رای مجلس احترام می گذارد.

به گزارش  ایرنا، مرتضی بانک عصر چهارشنبه در دیدار نمایندگان تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی که در ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری برگزار شد افزود: به هیچ وجه برخورد دولت با نهادهای رسمی تقابلی نبوده و نخواهد بود.

وی اظهار داشت: دکتر فرجی دانا خدمات بسیار ارزشمند و تحول زیادی در طول هشت ماه مسوولیت خود در دانشگاه ایجاد کرد و امید فراوانی به بدنه دانشجو داد.

وی با بیان اینکه فرجی دانا بسیاری از راهبردها و فعالیت های اشتباه گذشته را اصلاح کرد، گفت: این نیروی ارزشمند امکان خوبی برای کشور فراهم کرده بود.

بانک اضافه کرد: گرچه وی در مجلس نتوانست رای مجدد کسب کند اما دولت از این موضوع عبور نکرد و بلافاصله وی را به عنوان مشاوری امین و ارزشمند در فعالیت های علمی به کار گرفت.

معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: دکتر فرجی دانا می تواند تاثیرات قبلی خود را، این بار در کنار رییس جمهوری به صورت مستقیم با دکتر روحانی مطرح و ارائه کند.

وی با اشاره به اینکه کماکان از این ظرفیت پرتوان کشور استفاده می شود ادامه داد: وجود آقای نجفی به عنوان سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با توجه به سوابق ارزشمند وی در حوزه علم و دانش می تواند فعالیت های گذشته و سیاست های دولت در حرکت فزاینده و روبه رشد دانشگاه را ادامه دهد.

وی اظهار امیدواری کرد که انشاالله در انتخاب وزیر نیز به همین شکل عمل می شود و فرصتی که برای دانشگاه فراهم شده است مسدود و محدود نخواهد شد.

بانک ادامه داد: امیدوارم این اقدام دولت تکمیل شود و معتقدم مجلس هم متوجه سیاست ها و برنامه های مناسبی که در این دولت در حوزه علم و دانشگاه انجام شده واقف شده است.

بانک اضافه کرد: اما در هر صورت مجلس نیز دیدگاه های خود را دارد و در این بحث جدی که وجود داشت امیدواریم مردم کمتر ضرر کنند.

وی اضافه کرد: قطعا دولت در فعالیت ها نیاز جامعه و خواسته مردم را هیچگاه فراموش نمی کند و با دو انتخاب امروز (سرپرست وزارت علوم و مشاوره علمی) نشان داد که این خواسته را می فهمد و براساس آن عمل می کند.

بانک با بیان اینکه فرجی دانا در مجلس رای نیاورد اما از خدمات وی در جای دیگر استفاده می شود یادآور شد: امروز در مجلس نیز اشاره به این موضوع بود که آقای فرجی دانا می تواند در جای دیگر بیشتر موثر باشد.

معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: دولت به خواسته های مردم توجه جدی دارد و این حرکت را ادامه خواهد داد و امیدواریم در همه فعالیت ها بتواند این حرکت بالنده را ادامه دهد.

بانک با بیان اینکه دانشجویان همواره چراغ راهنمای بسیاری از مسوولان و موتور محرکه اجتماعی برای پیشبرد اهداف، برنامه ها و سیاست های دولت و کشور هستند گفت: امیدوارم از این جلسات ایده های خوبی به دست آید تا بتوان فعالیت ها را با استفاده موثرتر از دیدگاه های شما عزیزان (تشکل های دانشجویی) ادامه داد.

معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری تاکید کرد: وجود این نیروی بالنده و عاقل کشور خودبه خود تاثیر بسیاری در رشد و توسعه عمومی کشور داشته است و خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه وجود ظرفیت و پتانسیل دانشگاهی و علمی در توسعه کشور تاثیر بسیار مهم و ارزشمندی دارد، ادامه داد: اگر این ظرفیت عمومی هدایت، طراحی، برنامه ریزی و هم افزایی شود، سمت و سوی دقیق تر و مناسب تری می یابد که رشد مضاعف و گسترده تری را برای کشور فراهم می کند.

وی تصریح کرد: دولتمردان باید بتوانند در این حوزه از این ظرفیت ارزشمند به صورت هدفمند در جهت سیاست ها و برنامه ها استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دولت در شرایط بسیار سختی مسوولیت را بر عهده گرفت یادآور شد: ساختارها، رویه و رفتارهای مختلفی پس از انقلاب ایجاد شد و پدید آمد اما در دولت نهم و دهم این جهت گیری ها، رفتارها و برنامه ریزی ها به طور کل کنار گذاشته و رویه های جدیدی ابداع شد که در هیچ جا تجربه نشده بود و قابل ارزیابی نبود.

معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: وضعیت در طول دو دولت قبل به گونه ای شد که فاصله جدی نسبت به همه تجربیات پس از انقلاب ایجاد کرد، تجربیاتی که کشور ما هزینه بسیاری بابت آن پرداخته است.

وی با بیان اینکه در طول هفت- هشت سال همواره دچار یک نوع پریشان حالی در رفتار عمومی بودیم اظهار داشت: مردم هیچ نوع ثبات، آینده نگری و برنامه مشخصی احساس نمی کردند.

بانک با بیان اینکه بخشی از فعالیت ها در دو دولت قبل (نهم و دهم) صددرصد پوپولیستی و احساسی بود اضافه کرد: ممکن بود در مقاطعی جامعه از این گونه اقدامات برداشت مثبت داشته باشد اما پس از مدتی ابهام و نامشخص بودن آینده و عدم توان برای برنامه ریزی را در پی داشت.

بانک با اشاره به اینکه بسیاری از ساختارهای اقتصادی در دولت های نهم و دهم فرو ریخت گفت: باورکردنی نیست که 700 میلیارد دلار درآمد در هشت سال داشته باشیم اما وقتی دولت را واگذار می کنیم این همه بدهی و تعهد به جا مانده و آشفتگی را به ارث بگذاریم.

وی تصریح کرد: به خوبی می شد طی هشت سال گذشته به گونه ای برنامه ریزی کرد که وضعیت ارزی دچار خلل نشود و پایه پول ملی متزلزل نگردد.

وی با بیان اینکه اقتصاد را نیز پوپولیستی و سیاسی کردند، گفت: چرا باید در طی هشت سال 700 میلیارد دلار درآمد داشته باشیم اما طرح ملی به سرانجام نرسد.

بانک با برشمردن تعدادی دیگر از مشکلات به جای مانده از دولت گذشته اضافه کرد: در طول این هشت سال، قطر سه برابر ایران از منافع مشترک، گاز برداشت کرد؛ آیا این نیز به تحریم ربط دارد.

وی با اشاره به طرح های زودبازده و مسکن مهر گفت: برای اجرای طرح مسکن مهر به طور مستقیم از منابع بانکی استفاده شد و در واقع بخش بسیاری از مشکلات ناشی از عدم برنامه ریزی در دوره گذشته است.
نظرات بینندگان