arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۷۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۲ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۳

لاریجانی: باید به آراء و دیدگاه های گروه های مختلف احترام گذاشت/رسانه قابل تفکیک از مردم‌سالاری نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: کشور درحوزه مسائل بین‌المللی نیازمند آن است تا به موضوع مسائل اقتصادی و آبادانی بیش از پیش توجه داشته باشد.

علی لاریجانی روز پنجشنبه در دیدار با برخی فعالان عرصه مطبوعات و رسانه قم، تصریح کرد: ساماندهی اجتماعی و سیاسی بدون کار خبرنگاران مخصوصا در جوامع مردم‌سالار امکان‌پذیر نیست و باید غنای گفت‌وگوها در حوزه‌های مختلف را ارتقا داد تا شرایط کشور مطلوب‌تر شود.

وی با تأکید بر نقش تأثیرگذار رسانه‌ها در شرایط کنونی جهان، رسانه‌ها را رکن مهم زندگی فردی و اجتماعی امروز بشر دانست و افزود: تکیه جامعه به دموکراسی و مردم‌سالاری ملزوماتی دارد که یکی از مهم‌ترین این ملزومات رسانه است.

وی گفت: اصحاب رسانه مسئولیت مهمی در موضع سعادت جامعه دارند؛ بنابراین باید با تحلیل و تسلط دقیق از شرایط جامعه به موضوعات مختلف بپردازند.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «رسانه قابل تفکیک از مردم‌سالاری نیست» گفت: برای هدایت جامعه باید تسلط بر ‏موضوع داشت و به همین دلیل خبرنگاران و اهالی مطبوعات باید واجد این ویژگی مهم باشند.‏ دنبال کردن اخبار نوعی دسترسی به حقیقت است. مسائل خبر چنان تاثیری در زندگی فردی افراد ایفا می‌کند که بدون اطلاع‌رسانی نمی‌توانذ زندگی فردی و اجتماعی را انتظام بخشد که این‌ همان تفاوت عصر امروز با گذشته است.

وی با اشاره به این‌که «اگر کسی بخواهد اجتماع را درک کند باید تسلط کافی بر موضوعات آن جامعه داشته باشد»، اظهار کرد: پژوهش و تحقیق از جمله مسائلی است که رسانه‌ها باید به آن توجه کنند و توجه به این امر باید جزو وظایف رسانه‌ها باشد؛ زیرا موجب ارتقای رسانه و سعادت جامعه می‌شود.

وی اظهار کرد: هرچه غنای گفت‌وگوها در سطح جامعه و در کلان ‏کشور ارتقا یابد شرایط بهتری را هم شاهد خواهیم بود؛ در حال حاضر باید مفهوم عدالت را به درستی ‏برای همگان تبیین کرد و اولویت‌ها را در سطح کلان کشور شناخت.‏

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که «شرایط کنونی کشور باید به خوبی تحلیل شود» اظهار کرد: در حال حاضر چالش اصلی کشور مربوط به حوزه اقتصاد و آبادانی است و این دو مقوله در بالابردن جایگاه منطقه‌ای کشور تاثیر فراوانی دارد.

وی درباره موضوع رکود در بخش اقتصادی استان قم نیز گفت: وضعیت رکودی در قم نسبت به استان های دیگر بهتر است البته برای اشتغال زایی باید توسعه تولید محور قرار داده شود و رسانه‌ها نیز به این موضوع تاکید کنند.

وی لزوم توجه رسانه‌ها به مسئله تولید را امری مهم عنوان کرد و گفت: تولید نیازمند نگاه عمیق و درک همگانی است. ارتقاء قم نیز نیازمند سرمایه‌گذاری‌های عمده بخصوص در بخش تولید است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «آبادانی کشور با بخشنامه صورت نمی‌گیرد» گفت: باید ‏اراده‌ای ملی در این زمینه شکل بگیرد؛ زیرا تا زمانی که منابع کافی وجود نداشته باشد آبادانی هم ‏امکان‌پذیر نخواهد بود.‏

منبع: ایرنا
برچسب ها: رسانه ، اصحاب ، آبادانی ، اراده
نظرات بینندگان