arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۷۵۱۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۵ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۳
Strategy Page مدعی شد:

توافق بی سر و صدای ایران و آمریکا بر سر هواپیماهای بدون سرنشین خود در آسمان عراق

هواپیماهای بدون سرنشین ایران از اواخر ماه ژوئن و با مجوز دولت عراق در آسمان این کشور پرواز می کنند. گاهی اوقات بین پنجاه هواپیمای بدون سرنشین ایران و امریکا و گاهی اوقات بیشتر در اسمان عراق به پرواز در می آیند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


استراتژی پیج نوشت: ایران و آمریکا بدون آنکه دست دوستی به یکدیگر دهند، سعی در تنظیم قوانین و مقرراتی بری استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین خود در عراق دارند.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، هواپیماهای بدون سرنشین ایران از اواخر ماه ژوئن و با مجوز دولت عراق در آسمان این کشور پرواز می کنند. گاهی اوقات بین پنجاه هواپیمای بدون سرنشین ایران و امریکا و گاهی اوقات بیشتر در اسمان عراق به پرواز در می آیند.

درحالیکه عراق سرزمین وسیعی به شمار می آید، گاهی هواپیماهای بدون سرنشین دو کشور تصاویری از منطقه ای مشابه در زمان مشابه می گیرند. با این حال هیچگونه برخوردی بین دو کشور در این حوزه وجود نداشته است.

ظاهرا تهران و واشنگتن بی سر و صدا بر روی فعالیت جداگانه هواپیماهای بدون سرنشین خود در حمایت از دولت عراق در مقابل تروریست های داعش به توافق رسیده اند. با این حال مشخص نیست که در این حوزه اطلاعاتی بین دو کشور تبادل می شود یا خیر.

روابط دو کشور در حوزه هواپیماهای بدون سرنشین همیشه صمیمانه نبوده است. در سال 2009، دو اف 16 امریکا هواپیمای بدون سرنشین ایران را در عراق پس از یک ساعت  تعقیب و گریز ساقط کردند.

در سال 2012، ایران تلافی کرد و هواپیمای بدون سرنشین آمریکا توسط دو سوخو ایران شناسایی و مورد تعقیب قرار گرفت. در نهایت یکی از هواپیمای بدون سرنشین واشنگتن به دام تهران افتاد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۵۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
411
66
لطفا هوشیار تر باشید و توی زمین دشمنان بازی نکنید.هیچ میدونید علت سر بریدن خبرنگار آمریکایی همین عملیات های هواپیماهای بی سرنشین امریکا هستند.اونها برای رهایی از این وضعیت دارند اینو گردن ایران میندازن تا داعش وحشیگری هاشو علیه ایرانی ها به اجرا بگذاره.
شروین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
306
103
احسنت انشاالله امریکا و وهابی ها همگی با هم درجهنم با هم محشور شوند
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
179
119
سربریدن خبرنگار آمریکایی و چند نکته مبهم
آمریکایی صحبت کردنِ روان و سلیس جلاد، آرامش و متانت مقتول و در نهایت بی خیالی گروگان بعدی، به همراه لباسهای اتوکشیده و تمیزی که نه نشان از جنگ دارند و نه زندان، همه در کنار فیلم و صدابرداری نسبتاً خوب و حرفه ای (HD) به همراه انتشار گسترده خبر و تأیید رسانه ای خانواده مقتول برای صحه گذاشتن بر این مرگ و تقارن این موضوع با اغتشاشات جاری بر سر قتل یک جوان سیاهپوست در آمریکا (برای کمرنگ کردن)، نکته های قابل توجهی هستن.
با تماشای نسخه های متعدد از فیلم، هیچ صحنه ای که دست و پا زدن اعدامی یا جان دادنش رو نشون بده یا کارد رو در نیمه راه بریدن و پاشیدن خون از بدن ببینیم هم وجود نداره!
تا نظر دوستان در یک بیطرفی اندیشمندانه در قبال موضوع چی باشه.
Killing an American journalist and a number of illusions
American fluent accent of the murderer, calmness of the victim and the other hostage, their clean and performed clothing (not a war case situation), HD quality of the media, no evidence for the death of the victims and their families easy response, the time of the murder exactly matched on the young black killed in the US, no real blood in the variuos versions of the movie, no scene that shows the death, Thoughtful comments on the topic of how to make frien, all shows that ther is something missing here. Maybe the truth!
نظرات بینندگان