arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۷۵۲۶
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۵ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۳

فرماندهان ترور شده حماس چه کسانی بودند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رژیم صهیونیستی در تازه ترین جنایت خود سه تن از فرماندهان گردان‌های القسام را با بمباران منزلی در حی تل السلطان واقع در شرق شهر رفح در جنوب نوار غزه به شهادت رساند.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری سما، در جریان بمباران منزلی در حی تل السلطان در شرق رفح 7 شهروند فلسطینی از جمله سه تن از فرماندهان گردان های القسام به نام های رائد العطار، محمد ابو شماله و محمد برهوم شهید و 25 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

محمد ابو شماله

محمد ابو شماله 41 ساله از سال 1991 از بارزترین افراد تحت تعقیب دستگاه های اطلاعاتی اسرائیل بود و تا کنون سه بار از ترور جان سالم به در برده بود که خطرناک ترین مورد نیز در زمان یورش ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه یبنا و محاصره منزل وی و سپس منفجر کردن آن در تابستان سال 2004 بود.

وی در سال 2003 نیز در جریان حملات هوایی رژیم صهیونیستی به خودروی وی موفق شد از داخل خودرو به بیرون پریده و جان خود را نجات دهد اما به شدت زخمی شد و بیمارستانی در شمال شرق رفح انتقال یافت.

رائد العطار

رائد العطار نیز عضو شورای عالی نظامی گردان های القسام و فرمانده نظامی لشگر رفح از بارزترین افراد تحت تعقیب ارتش رژیم صهیونیستی بود.

وی در سال 1974 متولد شد و دارای 2 فرزند بود و به دلیل آنکه ریاست یگان کماندو قسام را بر عهده داشت، اسرائیل از وی به عنوان «سر افعی» یاد می کرد.

رژیم صهیونیستی همچنین مدعی بود که العطار در پشت قضیه قاچاق اسلحه و به اسارت گرفتن «گلعاد شالیت» در سال 2006 قرار دارد.

وی در سال 1995 از سوی تشکیلات خودگردان به اتهام آموزش استفاده از سلاح های غیر قانونی محاکمه و به 2 سال حبس محکوم شد.

در سال 2014 در جریان تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه نیز زمانی که یکی از افسران این رژیم در عملیات گردان های القسام در شهر رفح ناپدید شد، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نوشت که العطار تنها شخصی است که از سرنوشت این افسر مطلع است.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی در ابتدای تجاوز خود علیه نوار غزه منزل العطار را بمباران کرد اما وی در منزل حضور نداشت.

به گفته منابع اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، زمانی که «احمد الجعبری» فرمانده گردان های القسام در سال 2012 ترور شد، العطار نیز همراه وی بود.

محمد حمدان برهوم

محمد حمدان برهوم ( ابو اسامه) 45 ساله از سال 1992 تحت تعقیب رژیم صهیونیستی بود و پس از مدتی موفق شد به طور محرمانه به خارج سفر کند و از کشوری به کشور دیگر در تردد بود و پس از آن در دوره انتفاضه دوم به نوار غزه بازگشت و به برادران خود پیوست تا به مبارزه و جهاد علیه رژیم صهیونیستی ادامه دهد.
منبع: تسنیم
برچسب ها: گردان ، القسام ، رفح ، انتفاضه
نظرات بینندگان