arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۷۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۲۰ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۳

پاسخ نواز شریف به مخالفان: استعفا کنم، اوضاع پاکستان وخیم تر می شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«محمد نواز شریف» نخست وزیر پاکستان در تازه ترین اظهارات خود، عصر پنجشنبه در پاسخ به خواسته مخالفان مبنی بر استعفای وی از نخست وزیری گفت: اگر استعفا کنم، بحران جاری در کشور شدیدتر خواهد شد.

نواز شریف در سخنانی کوتاه در جمع خبرنگاران در خصوص تظاهرات ضد دولتی در اسلام آباد گفت: دولت برای متفرق کردن تظاهر کنندگان به هیچ وجه متوسل به زور و خشونت نخواهد شد.

وی برگزاری تظاهرات را حق دمکراتیک احزاب مخالف دانست و در عین حال افزود: به هرحال هرگونه خواسته غیرقانونی از سوی مخالفان و تظاهر کنندگان قابل قبول نخواهد بود.

نخست وزیر پاکستان با انتقاد از رهبران احزاب مخالف بخاطر نحوه برگزاری تظاهرات در پایتخت اظهار کرد: این تظاهرات باعث شده تا اقتصاد کشور متحمل خسارات زیادی شود.

اظهارات امروز نواز شریف، حاکی از تصمیم قاطع وی برای ادامه حضور در سمت نخست وزیری و بی اعتنایی به خواسته های مخالفان از جمله عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف و طاهر القادری رهبر حزب جنبش مردمی پاکستان است.

عمران خان نیز در تازه ترین سخنانش بار دیگر خواستار استعفای نواز شریف شد و تاکید کرد ، تا زمانی که نواز شریف استفعا نکند، او نیز همراه هوادارنش به تظاهرات و تحصن در پایتخت ادامه خواهد داد و صحنه را ترک نخواهد کرد.

طاهر القاری نیز ساعتی پیش و باردیگر در جمع هوادارانش در اسلام آباد سخنرانی کرد و مقامات عالی دولت کنونی پاکستان را متهم به فساد کرد.

این رهبر مخالف همچنین مدعی شد که در سایه حکومت نواز شریف، دمکراسی و قانون اساسی در پاکستان عملا تعلیق شده است
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان