arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۷۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۰۸ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۳

حکم تخلیه بیش از 100 مدرسه/ممنوعیت تغییر نام مدارس خیرساز

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل دفتر حقوقی و املاک وزارت آموزش و پرورش با اعلام اینکه حدود 110 مدرسه حکم تخلیه دارند گفت: همکاران ما در استان‌ها در تلاشند تا با مالکان این املاک توافق کنند. بخشنامه‌ای برای پیگیری این موارد به استان‌ها ابلاغ شده است و امسال هیچ مدرسه‌ای.

فریدون واسعی  با بیان اینکه در سال‌های قبل آمار مدارس دارای مشکل بالای 900 مورد بود، گفت: امسال حدود 110 مدرسه حکم دارند و حدود 115- 110 مورد هم هستند که شکایتی نداشتند اما مدرسه به اسم شخص دیگری است.

وی افزود: همکاران ما در استان‌ها در تلاش‌اند تا با مالکین این املاک توافق کنند. بخشنامه‌ای برای پیگیری این موارد به استان‌ها ابلاغ شده است و امسال هیچ مدرسه‌ای تخلیه نمی‌شود.

مدیرکل دفتر حقوقی و املاک وزارت آموزش و پرورش در واکنش به تغییر اسم مدارس بدون اجازه خیرین مدرسه ساز گفت: اگر فرد خیر شرطی گذاشته باشد، ما حق نداریم خلاف شرط عمل کنیم. بنابراین اگر مالک شرط کرده باشد باید نامش روی مدرسه باقی بماند. در همین رابطه دو بخشنامه هم صادر کردیم که یکی از آنها را اخیرا وزیر ابلاغ کرد و همکاران ما باید به آن پایبند باشند.

واسعی افزود: اما اگر ملکی مازاد باشد، چون نگهداری آن ملک هزینه دارد با توجه به مجوزهای قانونی این حق برای ما وجود دارد که آن املاک را اجاره دهیم یا به فروش برسانیم. به استناد قانون درآمد حاصله نیز صرف توسعه سایر فضاهای آموزشی خواهد شد.

به گفته وی، بیشترین تعداد مدرسه‌های مازاد در منطقه 12 تهران است. بر اساس اولین شرط برای اجاره و یا فروش این است که آن فضا مورد نیاز نبوده و دانش‌آموز نداشته باشد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان