arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۷۵۸۳
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۰۸ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۳

خروج نیروهای گارد ملی از شهر نا آرام فرگوسن امریکا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نیروهای گارد ملی امریکا روز پنجشنبه از شهر فرگوسن که حدود دو هفته صحنه اعتراضاتی در مورد مرگ یک نوجوان سیاهپوست به دست پلیس سفید پوست بود، خارج شدند.


به گزارش خبرگزاری فرانسه از شهر فرگوسن ، تظاهرات در این شهر پس از ملاقات روز چهارشنبه اریک هولدر دادستان کل امریکا با والدین مایکل براون نوجوان غیر مسلح 18 ساله کشته شده به ضرب گلوله پلیس در نهم اوت فروکش کرد.

مرگ براون محرک حدود دو هفته اعتراضات شبانه در این شهر عمدتا سیاهپوست نشین شد که غالبا با خشونت و تنش های تبعیض نژادی همراه بود.

پاسخ اولیه پلیس به این اعتراضات تنها موجب وخامت اوضاع و تشدید تظاهرات شد و بعضی ها در واکنش به آنچه که تاکتیک ها تعرض آمیز نیروی عمدتا سفید پوست خواندند خود را مسلح کردند.

نیروهای ایالتی و گارد ملی برای بهبود وضعیت امنیتی به این شهر اعزام شدند و به دنبال دیدار هولدر از فرگوسن تنش ها در خیابانهای شهر تا اواخر چهارشنبه فروکش کرد و پلیس تنها شش نفر را در قیاس با 47 نفر روز سه شنبه دستگیر کرد.

جی نیکسون فرماندار میسوری گفت : دیگر به گارد ملی مستقر در شهر نیازی نیست .

گارد ملی برای حفاظت از مرکز فرماندهی پلیس اعزام شده بود تا مجری قانون اجازه یابد مستقیما با معترضان و شورش مقابله کند.

اما در واشنگتن ، روزنامه نگاران و معترضان به مناسبت آنچه که ˈ روز سراسری خشم برای فرگوسن ˈ خوانده شد، در مقابل کاخ سفید تجمع کردند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان