arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۷۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۷ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۳

احمدخاتمی: باید ولایت‌مدار باشیم نه ولایت شعار

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امام جمعه موقت تهران بیعت با ولایت را از ابعاد برگزاری یادواره شهدا دانست و افزود:در وصیتنامه تمامی شهدا آمده است که امام را تنها نگذارید.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی در سومین یادوراه سرداران و 450 شهید شهرستان بیجار که صبح امروز در حسینیه شهرستان بیجار برگزار شد سخن می‌گفت،خطاب به خانواده‌های شهدا گفت:خوشا به حالتان که خداوند شما را قابل دانسته که نور شهادت در خانه شما جاری شود. 450 شهید و و سردار بیجار خوشا به حالتان.به خاطر این معامله قیمتی شما به فوز عظیم رسیدید.شما قدم بر دامن فرشتگان نهادید.آشنایی شهیدان به خانه‌های بهشتی بیش از آشنایی آنان با خانه‌های دنیوی است خبر شهادت شهدا و مجلس بزرگداشت شهدا همگی باران رحمت است. در برخی روایات،از لقمه پاک و بندگی خدا به عنوان رمز شهادت یاد شده و شما خانواده‌های شهدا این میوه‌های شیرین را به بار آوردید.

وی با اشاره به افتخارات شهرستان بیجار در دوران دفاع‌مقدس از 720 جانباز،70 آزاده و 5000 رزمنده به عنوان سند افتخار بیجار در دوران دفاع مقدس یاد کرد و افزود: 160 نفر طلاب برادر و 110 طلاب خواهر از دیگر سرمایه‌های نفیس دیگری است که امنیت، آبادانی و عمران هر شهر گره به حوزه علمیه خورده است.

خاتمی خطاب به علما گفت:شماها بار دیگر هم می‌توانید مفاخر دیگری همچون آیت‌الله فاضل، آیت‌الله فقیهی و عالم سختکوشی همچون آیت‌الله رحمانی را بپرورانید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه سخنان خود شهرستان بیجار را به عنوان کانون دین و عشق به اهل بیت برشمرد و افزود: این مجلس هم نمونه بارز عشق به اهل بیت است. این مراسم خود محور وحدت ملی این شهرستان بوده و تجسم وحدت ملی است، این حضور نشان از همان دامن‌های پاک است.

وی خطاب به حاضران در مراسم اظهار کرد: نفس حضور و این اجتماع عظیم شما تعظیم به شهدا و نشانه تقوای شماست. برپایی چنین مجالسی کار و تلاش گسترده‌ای می خواهد و این تلاشها هدفمند است، یک تشریفات و عادت نیست، هدف،بیعت با شهداست. تک تک شما زنان و مردان که در این مجلس شرکت کرده‌اید نفس حضورتان بیعت با شهداست و می‌خواهید بگویید: شهیدان عزیز راهی که شما از آن پاسداری کردید آن راه پر رهروست.

سید احمد خاتمی با اشاره به اینکه بیعت با دین از جمله ابعاد برگزاری یادوراه‌های شهداست،اظهار کرد: همه شهدای عزیز فدای دین شدند. این افتخار بیجار است که شهیدان شما به استقبال شهادت رفتند و رفتند تا نام خدا پرآوازه باشد و سلام و درود به آن سفرکردگانی که صد قافل دل همره آنان است.

شبکه‌های بیگانه ماموریتشان دین‌زدایی، اخلاق‌زدایی و عفت‌زدایی است

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه افزود: همه ما بازماندگان شهدا هستیم و بر سر سفره شهدا نشسته‌ایم. آگاه باشیم که دشمن دین‌مان را هدف قرارداده و می‌خواهد دشمن را به وسط خانه‌هایتان بیاورد. آنتن‌های شبکه‌های ماهواره‌ای صلاح دشمن است.

خاتمی با اعلام اینکه شبکه های بیگانه ماموریتشان دین زدایی، اخلاق زدایی و عفت زدایی است، یادآور شد: ماموریت آنان پایمال کردن بیش از 200 هزار شهید این کشور است. آنها می خواهند سبک زندگی اسلامی را از ما بگیرند و در عوض زندگی غربی را جایگزین کنند این همان آمدن دشمن به وسط خانه هاست.

وی با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) که می‌فرمایند "جماعتی که دشمن را به وسط خانه‌ها راه بدهد ذلیل است" افزود:مراقب باشیم مورد غضب خداوند قرار نگیریم. چشم و گوش بسته خبر فاسق را قبول و نقل کردند گناه است. شبکه‌های ماهواره‌ای بیگانه مصداق فاسق قرآنی هستند.

وی افزود: در دروغگویی آنان همین بس که هر چه می‌شنوند نقل می‌کنند. اینها با دین خداحافظی کردند و از آدم بی‌دین نباید انتظار سخن راست را داشت. دشمنان با ماموریت آمده‌اند و به گفته وزیر خارجه سابق آمریکا، تمام همت‌شان را در فضای مجازی به کار بسته‌اند و همین ابزار تبلیغی را به وسط خانه‌ها می‌آورند. آنها با صراحت اعلام کردند که دیگر اشتباه گذشته را تکرار نخواهند کرد و دخالت نظامی که برایشان هزینه بردار است را کنار گذاشته‌اند.

خاتمی در ادامه عنوان کرد: شهیدان ما رفتند تا دین در اهتزاز باشد اگر اجازه دهیم دشمن به وسط خانه هایمان بیاید باید در قیامت جوابگوی شهدا باشیم

وی دومین بعد برگزاری یادواره شهدا را پاسداری از وحدت بیان کرد و افزود: بیعتی و وحدتی که نمونه آن در شب عاشورا رقم خورد و باید همانند یاران حسین (ع) متحد پشت سر ولایت بایستیم که بی‌شک این انتظار و پیام شهداست.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره اتحاد شیعه و سنی گفت: امروز تمام تمرکز دولت انگلیس و آمریکا ایجاد بدبینی بین اهل سنت و شیعه است. شیعه و سنی کشی هدف اینهاست، مسلمانان را هدف قرارداده اند. به گفته خودشان داعش را به وجود آورده‌اند تا جهان اسلام را تکه تکه کنند.

خاتمی با اشاره به حضور داعش در کشور عراق فزود: آنچه در عراق اتفاق افتاد قدرت داعش نبود. دشمنان با وحشیگری می‌خواهند انسجام جهان اسلام را به دست گیرند. داعش روز اول حضور خود در عراق وعده داد یکی دو روزه عراق را در دست خواهد گرفت که به فضل خداوند امروز در اوج نفرت جهانی قرار گرفت.

وی بیان کرد: داعش مغضوب خداوند است و پایبند انسانیت نیست. حدود 20 پیش نماز اهل سنت را به جرم اینکه با آنان همکاری نکردند در موسل سر بریدند. مردان مسیحی را کشتند و زنان آنان را در بازار به مزایده گذاشتند که اینها در جهان مدرن با نظاره گری دول استکباری جدا عجیب است که البته برای آمریکا و انگلیس انسانیت مطرح نیست و فقط منافع خود را می‌بینند.

خاتمی بیعت با ولایت را از دیگر ابعاد برگزاری یادواره شهدا دانست و افزود: در وصیتنامه تمامی شهدا آمده است که امام را تنها نگذارید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار کرد: مردم ما بصیر هستند.عملکردها را می‌بینند و قضاوت می‌کنند. کسی که می‌گوید مقام معظم رهبری، در عمل باید پایبند حرفش باشد،نه فقط شعار دهد،بلکه باید مطیع و تحت امر ولایت باشد. باید ولایت‌مدار باشیم نه ولایت شعار.

وی ادامه داد: خط امام خط ولایت بوده و هست و خواهد بود. ولایتمداری یک مجموعه است و باید به همه رهنمودهای رهبری عمل کرد. ایشان از دولت حمایت کردند و ما هم چون همراه با ولایت هستیم از دولت حمایت خواهیم کرد.

خاتمی در پایان با اشاره به فتنه 88 گفت:بعضی‌ها می‌گویند کم بگویید فتنه، این حرف‌ها را کنار بگذارید ولی رهبر معظم فرمودند که این فتنه دعوای شخصی نبود. سوزاندن حضور 85 درصدی مردم بود.فتنه گران این سرمایه را سوزاندن و نباید به سادگی از کنار این اتفاق گذشت.
نظرات بینندگان