arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۷۸۱۸
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۷ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۳

مرکل در کی‌یف: خواهان یافتن راهی برای صلح در اوکراین هستیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 صدر اعظم آلمان که امروز (شنبه) به پایتخت اوکراین سفر کرده اظهار داشت: ما خواهان پایان بحران در اوکراین هستیم که اخیراً با مساله اعزام کامیون‌های حامل کمک‌های روسیه دوباره تشدید شده است.

به گزارش رویترز، این در حالی است که بسیاری از این کامیون‌ها مجدداً به روسیه بازگردانده شده‌اند. این اقدام تا حدی از تنش‌های به‌وجود آمده به سبب ورود سر خود این کاروان به اوکراین کاسته است.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان از زمان بالاگرفتن جنگ داخلی در اوکراین در چهار ماه گذشته برای نخستین بار به اوکراین سفر کرده و با "پترو پوروشنکو"، رئیس‌جمهوری موقت اوکراین به گفت و گو شد.

مرکل در اظهارات کوتاهی پیش از مذاکرات گفت: در زمانی دشوار که تمرکز صرف وحدت و تمامیت ارضی اوکراین می‌شود، به کی‌یف آمده‌ام.

وی تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم درباره مسائل دوجانبه و جلب حمایت آلمان و همچنین پیدا کردن مسیر صلح که باید انجام شود، بحث کنیم.

چند ساعت پیش از آنکه هواپیمای مرکل در کی‌یف به زمین بنشیند، شهر دونتسک که پایگاه اصلی جدایی‌طلبان در شرق اوکراین است آماج بمباران شدید قرار داشت.

این بمباران که به طرزی غیرعادی شدید بود در راستای تلاش‌های نیروهای دولتی اوکراین به منظور دستیابی به تحولی در مبارزه با شورشیان همزمان با روز استقلال اوکراین انجام شد.

به گفته دیپلمات‌ها، مرکل از انجام این سفر دو هدف دارد؛ در درجه اول او می‌خواهد در رویارویی اخیر با روسیه حمایت خود از کی‌یف را نشان دهد و در عین حال قصد دارد از پوروشنکو بخواهد هنگامی که چند روز دیگر با "ولادیمیر پوتین"، رئیس‌جمهوری روسیه دیدار می‌کند، پیشنهاد صلح را بپذیرد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان