arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۷۸۵۰
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۰۸ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۳
محمدجواد ظریف:

در روسیه در مورد S300 مذاکره خواهم کرد/سفر روحانی به نیویورک مشخص نیست/فکر می‌کنم 1+5 روز آخر نتیجه بگیرد که کار را از طریق برد - برد پیش ببرد

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه طرف مقابل به این نتیجه خواهد رسید که کار را از طریق برد_ برد به پیش ببرد گفت: کشورهای ۱+۵ باید متعهد شوند که در هر توافقی تحریم‌های شورای امنیت را بردارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه طرف مقابل به این نتیجه خواهد رسید که کار را از طریق برد_ برد به پیش ببرد گفت: کشورهای ۱+۵ باید متعهد شوند که در هر توافقی تحریم‌های شورای امنیت را بردارند.

به گزارش «انتخاب»، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما پیرامون مهم‌ترین دستاورد دیپلماسی ایران در یکسال گذشته اظهار داشت: دشمنان ما می خواسند که ایران را به عنوان یک تهدید امنیتی در جهان نشان دهند اما هدف اصلی ما شکستن فضای امنیتی علیه ایران بود و ما توانستیم در یکسال گذشته تا حد زیادی این فضاسازی را خنثی کنیم.  
 
وی با اشاره به آخرین وضعیت مذاکرات هسته‌ای کشورمان با ۱+۵ افزود: امکان رسیدن به یک توافق جامع وجود دارد و این نکته حائز اهمیت است که همه تحریم‌های اعمال شده در ایران بیش از تاثیر خود تحریم فضاهای ایجاد شده توسط آن تاثیرگذار بوده است و براساس مذاکراتی که صورت گرفت این فضا شکست، بنابراین کسی دیگر نمی‌تواند بگوید ایران به دنبال مذاکره برای مذاکره است.  
 
رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان تصریح کرد: در کشاکش مذاکرات ممکن است شاهد زیاده خواهی‌ها باشیم اما من فکر می‌کنم طرف مقابل روز آخر به این نتیجه خواهد رسید که کار را از طریق برد_برد به پیش برود.  
 
ظریف ادامه داد: آنچه که ما در برنامه اقدام مشترک توافق کردیم دو هدف داشت یکی اینکه ایران برنامه صلح آمیز هسته‌ای داشته باشد و دوم اینکه تمامی تحریم‌ها برداشته شود و در اینجا تاکید می‌کنم که تحریم‌های شورای امنیت تماما در رابطه با موضوع هسته‌ای است و تحریم‌های وضع شده از سوی آمریکا موضوعات هسته‌ای و غیر هسته‌ای را در بر می‌گیرد و ما از ابتدای مذاکرات گفتیم که فقط در رابطه با موضوع هسته‌ای به مذاکره نشسته‌ایم.  
 
وی تصریح کرد: کشورهای ۱+۵ باید متعهد شوند که در هر توافقی تحریم‌های شورای امنیت را بردارند.  
وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به راهکاری برای ارجاع پرونده رژیم جنایتکار صهیونیستی و پیگیری جنایات آن گفت: این موضوع باید به دیوان بین المللی کیفری ارجاع داده شود که لازمه آن وارد شدن شورای امنیت است و راهکاری دیگر این است که دولت فلسطین با عضویت در دیوان این موضوع را ارجاع دهد و این راهکاری بود که در کمیته فلسطین مطرح شد.  
 
ظریف ادامه داد: در بحث سیاسی این موضوع به بار نشسته است اما در بحث دیگر که موضوع حقوقی قرار دارد، دولت خودگردان فلسطین در حال بررسی برای ارجاع دعوی خود به دیوان است.  
 
وی با اشاره به رایزنی با مصر برای برداشتن حصار غزه اظهار داشت: یکی از قوی‌ترین مصوبات جنبش عدم تعهد در اجلاس تهران این بود که حصر غزه برداشته شود و در این رابطه همکاران ما به طور مداوم با دولت مصر در تماس بوده‌اند و من نیز ۳، ۴ بار با وزیر امور خارجه این کشور صحبت کردم.  
 
ظریف تاکید کرد: متاسفانه مدت زیادی هواپیمای حامل کمک‌های ایران برای غزه به انتظار نشسته است و اخیرا مصر اعلام کرد که برای ارسال این کمک‌ها موافقت خواهد کرد که امیدواریم این اتفاق هرچه زود‌تر صورت گیرد.  
 
سکاندار دستگاه دیپلماسی کشورمان در تشریح نگاه دولت یازدهم به رابطه کشورهای آفریقایی خاطرنشان کرد: ما فکر می‌کنیم آفریقا یک زمینه گسترده فرهنگی، سیاسی برایمان دارد و جمهوری اسلامی همیشه از مبارزات این کشور‌ها برای آزادی حمایت کرده است و نگاه آرمانی ما همواره در جهت منافع ملی قرار داشته، چرا که منافع ملی و آرمانی ما در راستای یکدیگر قرار دارد و باید یک نگاه اصیل در جهت تعامل سازنده در دوطرفه داشته باشیم.  
 
وی افزود: کشور جمهوری اسلامی ایران در منطقه و خط مقاومت بر مبنای صلح و ثبات و مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی است.  
 
ظریف با اشاره به برنامه دولت یازدهم برای کاهش تنش‌های منطقه و زمینه سازی برای تقویت روابط گفت: ما از ابتدای آغاز به کار این دولت بر تحکیم روابط با همسایگان تاکید کردیم و هیچ کشوری به اندازه کشورهای خلیج فارس از بی‌ثباتی در منطقه متضرر نخواهد شد و من و همکارانم آماده‌ایم براساس حسن همجواری برای امنیت و ثبات منطقه با این کشور‌ها همکاری کنیم.  
 
رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با تاکید بر اینکه افراد عاقل در ایالات متحده و کشورهای اروپایی به این نتیجه رسیده‌اند که جمهوری اسلامی ایران یک قدرت آرامش در منطقه است اظهار داشت: آن‌ها می‌دانند که ارتباط با ایران از راه تعامل خواهد بود.  
 
وی ادامه داد: برخی از کشور‌ها از حقوق بشر استفاده ابزاری می‌کنند که می‌توان به آمریکا و کانادا اشاره کرد و اگر سابقه رای کانادا را بررسی کنید می‌بینید که به تمامی قطعنامه‌هایی که علیه رژیم صهیونیستی صادر می‌شود، رای منفی می‌دهد و یکی از راه‌های برخورد با اتخاذ سیاست دوگانه این کشور‌ها در سازمان حقوق بشر UPA است.  
 
ظریف در تشریح برنامه سفر خود به روسیه گفت: در آینده نزدیک سفری به روسیه خواهم داشت و به مسئولین روسی در حوزه‌های مختلفی به گفتگو خواهیم نشست و پس از آن طی اجلاس‌های دیگر بازهم با آن‌ها گفتگو خواهیم کرد و موضوعات مختلفی چون همکاری‌های هسته‌ای، S۳۰۰ و... را مورد بحث قرار خواهیم داد.  
 
وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه ریاست محترم جمهوری تاکنون تصمیم نگرفته است که در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل شرکت کند اظهار داشت: در اجلاس امسال موضوع محیط زیست و تغییرات آب و هوا مورد بحث قرار خواهد گرفت و در حاشیه مجمع و داخل آن مذاکرات هسته‌ای را خواهیم داشت. همچنین در کنار آن با ایرانیان خارج از کشور که سرمایه‌های ما هستند دیدار خواهیم کرد و همواره همین ملاقات‌های دوجانبه در این اجلاس هنوز در کشور‌ها وجود دارد.  
 
ظریف در پایان با اشاره به تغییر ساختاری در وزارت امور خارجه برای پیشبرد دیپلماسی کشور خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه یک دستگاه تخصصی است و دستگاه‌های تخصصی کمتر دچار تغییر می‌شوند و وزارت امور خارجه باید دارای یک دیپلماسی توسعه و تسهیل کننده روابط اقتصادی باشد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۶
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
3
106
جناب اقاي دكتر ظريف .باسلام واحترام / اميدوارم منش وصلابتتان را چون اسلافتان مرحوم اميركبير ومرحوم دكترمصدق ومرحوم دكتر فاطمي حفظ نموده و به الطاف بيكران ولايتناهي خداوند متعال مطمئن باشيد. براي بعضي ازنمايندگان مغرض ومريض (في قلوبهم مرض1) مجلس نيز دعا كنيد دست از سر مردم بردارند .
همایون
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
10
59
آقای ظرف شما چرا ؟ این روس ها به خودشان هم رحم نمی کنند و به تعهدات شان پایبند نیستند . با تلاشتان مذاکره هسته ای را دنبال نمائید تا مانع بهره برداری چین و روسیه شوید .
کیوان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
1
78
زنده باد ایران درود بر ظریف
نگران مردم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
1
30
اقای دکتر ظریف خدا تو را فرستاد تا دراین تنگ دستی و فقر ملت ایران شاید پنجره ای با داستان توانمند شما و دکتر روحانی باز شود وسو سو امید در دل مردم ایران زنده گردید فقط ابرومندانه حل کن که ایران و ایرانی لایق این همه تحقیر نیست
مهرداد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
4
23
جناب آقای دکتر ظریف شما خودتون در هر عرصه ای با تجربه و کاردانین اما مراقب این روسها باشین. هیچ وقت به اینها اعتماد نکنین. هر وقت از لحاظ سیاست ، از هر نظر واقف بر روسها شدین اقدام کنین
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
34
9
از یه طرف میفرمایید حس ایران هراسی و فضای امنیتی اطراف ایران را برداشتیم از یکطف می فرمایید در مورد s300مذاکره میکنید یعنی چی اونوقت؟؟
پاسخ ها
سیامک
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
چه ربطی داره؟؟!!! افزایش توان دفاعی...اصلا کاربرد موشک S300 دفاعی نه تهاجمی...
اکبر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
2
22
روسی ها خیلی نامردند...

بهتره بگم دست ماها نمک نداره!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
6
15
اقای ظریف طبق گفته رییس جمهور اولویت مهم است و موشک در اولوت بسیار پایینیست .
مجتبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
2
14
ظریف میتونه
محمد امین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
1
10
ظریف بهترینه
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
0
7
آقای ظریف با جدیت به کارتون ادامه بدین که ما جوونای این مملکت ازتون حمایت میکنیم
نظرات بینندگان