arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۸۱۶۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۰۹ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۳

فانی: به گزارش‌های پرورشی خود آب نبندید

وزیر آموزش و پرورش ضمن ارائه پیشنهاد برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه رؤسای مناطق اظهار کرد: در حال حاضر بحث مدرسه‌محوری را به صورت جدی در مدارس سراسر کشور دنبال می‌کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر آموزش و پرورش ضمن بیان اینکه در حال حاضر بحث مدرسه‌محوری را به صورت جدی در مدارس سراسر کشور دنبال می‌کنیم گفت: مدرسه‌محوری رویکردی در مدیریت آموزش و پرورش است که با حاکمیت اخلاق و روابط انسانی بر اصول مشارکت‌پذیری و تفیذ اختیار، استوار است.

به گزارش انتخاب دکتر علی‌اصغر فانی در مراسم "اختتامیه سی‌و‌یکمین اجلاس رؤسای آموزش و پرورش مناطق کشور" با بیان اینکه امروز مدیریت آموزشی باید به رهبری آموزشی تبدیل شود عنوان کرد: رهبر آموزشی کسی است که بر زیردستان خود نفوذ داشته باشد.

وی ادامه داد: رهبری یعنی نفوذ در دیگران به‌طوری که آن‌ها با میل و رغبت کار کنند؛ در واقع شرط محبوبیت و مقبولیت برای رهبری آموزشی لازم است.

وزیر آموزش و پرورش ضمن ارائه پیشنهاد برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه رؤسای مناطق اظهار کرد: در حال حاضر بحث مدرسه‌محوری را به صورت جدی در مدارس سراسر کشور دنبال می‌کنیم.

وی افزود: مدرسه‌محوری رویکردی در مدیریت آموزش و پرورش است که با حاکمیت اخلاق و روابط انسانی بر اصول مشارکت‌پذیری و تفیذ اختیار استوار است.

فانی در ادامه با تاکید بر اینکه در امور تربیتی نیاز به کار محتوایی داریم تا منجر به تغییر رفتار گروهی شود گفت: به تعبیر رئیس مجلس شورای اسلامی کار دکوری نمی ‌خواهیم. متأسفانه در این سی‌و‌چند ساله پس از انقلاب در برخی موارد اسیر کار دکوری و شکلی شده‌ایم.

وی افزود: ما به دنبال این هستیم که یک رفتار نسبتاً مطلوب پایدار و مترقی ایجاد شود. در واقع تربیت، به معنای زمینه‌سازی ایجاد رفتار مطلوب نسبت پایدار و مترقی است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه باید ارزش‌یابی از امور پرورشی، ارزشیابی کیفی باشد، به رؤسای آموزش و پرورش مناطق کشور توصیه کرد به گزارش‌های پرورشی خود آب نبندند.

فانی در ادامه به برپایی اقامه نماز در مدارس کشور اشاره و عنوان کرد: نماز یک واجب شرعی است و رئیس منطقه باید در نماز‌های جماعت شرکت کند. مدیر مدرسه نیز باید در صفوف نماز جماعت حضور یابد.

ادامه دارد

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۴
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
0
13
آقای وزیر اولا بفرمایید منظورتان از مدرسه‌محوری چیست. صحبت های مبهم و بازی با کلمات چرا؟ در مرحله دوم بفرمایید شما چه ابزار هایی دارید که اصولا بتوانید مدارس را اداره کنید؟ کدام مدیر ؟ کدام معلم؟ حرمت این بزرگواران را سال هاست که دستگاه ریاستی آموزش و پرورش با روش های غیر معقول شکسته است؟ معلم درگیر با نیاز های ابتدایی زندگی، سرخورده از تصمیم های دیکتاتور مابانه غیر معقول دیگر نشاطی برای کار ندارد. انتخاب مدیران بر اساس روابط دیگر مدیری به معنای واقعی و آکادمیک کلمه به جای نگذاشته است.
بی توجهی به مدارس کار را به جایی رسانده که تعمیر نقش ایوان آن هم با بنا هایی پیر و فرسوده کار به جایی نخواهد برد.
فرهنگی بازنشسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
0
10
اقای فانی حداقل 80 درصد گزارشها غیر واقعی و بقیه غلو است وقتی امتیاز دهی بر اساس انشا نویسی خوب باشد بنابراین اموزشگاهی موفقتر است که گزارش بهتر بیشتر وموافق طبع معاونت پرورشی بنویسد چیزی که خودم شاهد ان بوده ام .به همین خاطر کار مربیان پرورشی سخت و لی بی اثر است.
نظرات بینندگان