arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۸۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۳ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۳

سردار سلامی:پهپاد رژیم صهیونیستی به محض ورود به مرزها شناسایی و رهگیری شد/این پرنده مطمئنا نمی‌تواند از پایگاه‌های سرزمین‌های اشغالی پریده باشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان این‌که پهپاد رژیم صهیونیستی به محض ورود به کشور در رصد و رهگیری سیستم‌های پدافند هوایی کشور قرار گرفت، گفت: ما برای کشف سناریوهای اطلاعاتی دشمن این امکان را فراهم کردیم که پرنده‌ی مذکور در آسمان کشور حرکت کند، اما در زمانی مناسب و پس از دستیابی به اهداف آن را متلاشی کردیم.

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در حاشیه‌ی مراسم بسیج کارمندان که در تالار اجتماعات وزارت کشور برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره به منهدم شدن یک فروند پهپاد متعلق به رژیم صهیونیستی خاطر نشان کرد: این پرنده به محض ورود به کشور در رصد و رهگیری پدافند هوایی کشور بوده و به دلیل این که ما قصد داشتیم سناریوی اطلاعاتی دشمن را دقیق کشف کنیم این امکان را فراهم کردیم که این پرنده در آسمان کشور حرکت کند.

وی با تاکید بر این‌که در زمان مناسب پس از دستیابی به اهداف خود پهپاد مذکور را متلاشی کردیم، خاطر نشان کرد: این پرنده مطمئنا نمی‌تواند از پایگاه‌های سرزمین‌های اشغالی پریده باشد . به دلیل برد محدودی که این پرنده دارد این احتمال وجود دارد که از پایگاه واسطی از برخی از کشورهای نزدیک پریده باشد که ما نیز با توجه به مسیر پروازی و همچنین برد این پرنده به دنبال پیدا کردن موقعیت دقیق مبدا پرواز هستیم.

جانشین فرمانده سپاه همچنین در پاسخ بهاین پرسش که آیا قسمت‌های به دست آمده از این پرنده مورد تجزیه و تحلیل کارشناسان پدافند هوایی کشور قرار گرفته است خاطر نشان کرد: ما به دنبال این هستیم که چنانچه قسمت‌های به دست آمده از این پرنده سالم هستند و امکان بازیابی اطلاعاتی وجود دارد این اقدام صورت بگیرد.

وی همچنین با اشاره به همکاری‌های میان پدافند هوایی ارتش و سپاه خاطر نشان کرد: پدافند هوایی ارتش و سپاه در مناطق مختلف و در قالب شبکه یک پارچه پدافند هوایی کشور اقدام به فعالیت می‌کنند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان