arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۸۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۴ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۳

پیام نجفی به چهل و پنجمین کنفرانس ریاضی: موفقیت جهانی «میرزاخانی» نمادی از شکوفایی علمی ایران است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرپرست وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری به مناسبت برگزاری چهل و پنجمین کنفرانس ریاضی کشور پیامی صادر کرد.

 متن کامل پیام دکتر نجفی بدین شرح است :« ریاضی­دانان عالیقدر و میهمانان ارجمند شرکت کننده در چهل و پنجمین کنفرانس سالانه ریاضی ایران! مفتخرم به عنوان یکی از ریاضی‌پیشگان و به نمایندگی از جامعه علمی و دانشگاهی، چهل و پنج سال تداوم بدون وقفه برگزاری کنفرانس سالانه ریاضی ایران را به شما عزیزان و ریاضی­دانان گرانمایه تبریک بگویم.

نقش تاریخی دانشمندان مسلمان و ایرانیان در پیشرفت اصول و مبادی علوم پایه و به­ خصوص ریاضیات در جامعه علمی جهانی بر کسی پوشیده نیست و خوشبختانه در سالهای اخیر به همت استادان فرهیخته و سخت کوش دانشگاهها و موسسات آموزش عالی این نقش در شرف احیاء است و خبر افتخارآفرین ارتقای رتبه علمی ریاضیات ایران از گروه سوم به گروه چهارم دنیا تاییدی بر این امر است.

شکی نیست که توسعه و ارتقای جایگاه علمی ایران اسلامی به ترازهای جهانی در عرصه‌های علم، پژوهش و فناوری مرهون تلاشهای ارزشمند و مستمر متفکران، نخبگان علمی و فرهیخگانی است که باتدبیر و امید در مراکز آموزشی و پژوهشی ایران عزیز نقش­‌آفرینی می­کنند.ژژ

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خود را موظف به حمایت مادی و معنوی از جامعه ریاضیدانان کشور می­داند و با تاکید بر اهداف دولت تدبیر و امید برای فراهم آوردن زمینه­‌های حضور پژوهشگران و دانشمند­ان ایرانی در عرصه­‌های علمی جهانی تلاش می­‌کند.

اینجانب تقارن برگزاری این گردهمایی بزرگ و انتخاب دانشمند برجسته و ریاضیدان شاخص ایرانی سرکار خانم دکتر مریم میرزاخانی استاد ریاضی دانشگاه استنفورد و دانش‌­آموخته کارشناسی ریاضی دانشگاه صنعتی شریف به عنوان نخستین چهره ریاضی زن دریافت کننده مدال فیلدز را به فال نیک گرفته و آن را نمادی از پویایی و شکوفایی علمی ایران عزیز در عرصه‌های بین­‌المللی قلمداد می‌­کنم.

در خاتمه لازم می­دانم از تلاشهای ارزشمند تمامی استادان و پژوهشگران برجسته دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور که با برگزاری چنین کنفرانس هایی در راه رشد علوم ریاضی قدم برمی‌دارند، تقدیر و تشکر نمایم.

امیدوارم با استعانت از الطاف الهی بتوانیم گامهای موثری برای ارتقای جایگاه علمی کشور برداریم و در آینده‌ای نزدیک شاهد قرار گرفتن ایران عزیز در میان کشور‌های برتر جهان از نظر علم و فناوری باشیم.»

چهل و پنجمین کنفرانس ریاضی ایران، همزمان با چهلمین سال تأسیس دانشگاه سمنان، چهارم تا هفتم شهریور ماه در این دانشگاه برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته:
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
1
6
دوستت داریم نجفی. خوشم میاد آی.کیو ات از جنس شریف هست.
نظرات بینندگان