arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۸۲۲۷
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۴ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۳

وزیر کشور :مانع فعالیت گشت‌های موتوری فاقد مجوز می‌شویم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 وزیر کشور با انتقادات و گلایه از برخی رسانه‌های منتشرکننده خبر تغییر 40 درصد فرمانداران گفت: برخی روزنامه‌ها خبری در این خصوص منتشر کرده‌اند که به آن‌ها تذکر داده و قرار شد این موضوع اصلاح شود، گلایه‌مندم که این اصلاح انجام نشد.
 
 عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست خبری با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، با بیان این مطلب، گفت: در حالی این آمار از سوی روزنامه‌ای عنوان شد که 80 درصد فرمانداران تعویض شدند که 10 تا 15 درصد آن‌ها جابجا شده بودند. اصل مشورت مبنای فکر من را تشکیل می‌دهد.
 
وی ادامه داد: نمایندگان ملت مورد اعتماد ملت هستند و دولت با مجلس تعامل دارند. ما شاخص‌هایی داریم و برای خودمان یک سلسله ارزیابی‌هایی داریم که حول آن شاخص‌ها فرمانداران را تعیین می‌کنیم، بنابراین مشورت به معنای دخالت مجلس برای تعیین فرمانداران نیست.
 
وزیر کشور با تاکید بر این‌که فرماندار باید علاوه بر تجربه از نظر سیاسی معتدل و انگیزه‌دار باشد گفت: این کار در مسیر، فعالیت‌های ما را تسهیل و درجه همکاری‌ها را بالا می‌برد. هیچ فرماندار ما در اختیار هیچ نماینده و هیچ شخص دیگری نیست باید نگاه‌ها را اصلاح و قدرت مشارکت را بالا ببریم.
 
رحمانی فضلی در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص گشت‌های موتوری همچون حزب‌الله که مجوز قانونی ندارند نیز گفت: هر فعالیت اجتماعی در داخل کشور باید مبتنی بر قانون باشد. هرکدام مجوز قانونی نداشته باشند ما مانع فعالیت آن‌ها می‌شویم.
 
آغاز به کار شورای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد از دیگر سؤالات طرح شده در این نشست بود که رحمانی فضلی در پاسخ به آن گفت: فعالیت‌های فرهنگی و دینی در داخل مساجد انجام می‌شود و مساجد در این رابطه مجوزهای کلی دارند و نیازی برای دریافت مجوز برای درون مسجد نیست، اما به دلیل آنکه متولیان امور مساجد متولی این امور هم هستند باید پاسخگو باشند لذا وزارت کشور از این موضوع هم حمایت می‌کند و هم مسئولیت می‌خواهد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: انتقاد ، رسانه ، ارزیابی ، گلایه
نظرات بینندگان