arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۸۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۵ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۳

دستیار ویژه رییس جمهوری: تامین امنیت مرزها باید به خود مردم مرزنشین سپرده شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی گفت : بهترین تضمین برای تامین امنیت مرزهای کشور، مشارکت اقوام ساکن در استانهای مرزی است.

حجت الاسلام ˈعلی یونسیˈ ظهر سه شنبه در دیدار با رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی در بجنورد، با اشاره به حضور عمده اقوام و اقلیتهای مذهبی در مناطق مرزی ، اظهار کرد : تامین امنیت مرزها باید به خود مردم مرزنشین سپرده شود.

وی افزود : گروه های تروریستی نظیر داعش، فرقان و یا جندالشیطان با سوار شدن بر موج احساسات پاک اقوام و اقلیتها، نیات پلید خود را عملی می کنند، که مشارکت دادن اقوام و اقلیتها در امور می تواند تاحد زیادی آنان را از رسیدن به مقاصد شومشان بازدارد.

یونسی به نگاه ویژه دولت تدبیر و امید نسبت به اقوام و اقلیتها اشاره کرد و گفت: دولت تاکید دارد که توسعه را از نقاط مرزی شروع کرده و با زدودن غبار محرومیت از سیمای این نواحی، فرصت هر بهانه ای را از بدخواهان برای نفوذ در میان این قشر بگیرد.

دستیار ویژه رییس جمهوری افزود: حتی ریاست جمهوری، سفرهای استانی خود را بر مبنای اولویت استانهای مرزی برنامه ریزی و عملیاتی کرده اند که این خود نشان از توجه ویژه ایشان به اقوام و اقلیتهای مذهبی مرزنشین دارد.

یونسی گفت: سیاست دولت به کارگیری اقلیتهای ترکمن، کرد و ترک و دیگر اقوام در پستهای دولتی و مهم مناطق خود است و رییس دولت یازدهم در این خصوص به همه دستگاهها تاکید جدی کرده اند.

دستیار ویژه رییس جمهوری، بسنده کردن به اقدامات امنیتی و نظامی برای پیشگیری از ناامنی را ناکافی خواند و گفت: اقدام اساسی تر در این خصوص پرداختن به توسعه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است.

یونسی افزود: این توسعه بخصوص در حوزه فرهنگی می تواند اقوام و اقلیتها را به سوی همگرایی و انسجام سوق داده و از انشقاق، واگرایی و قوم گرایی جلوگیری کند.

حجت الاسلام علی یونسی، دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی ظهر امروز به بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی سفر کرده است.

وی قرار است عصر امروز با ترکمن ها، علما و نخبگان اهل سنت و همچنین فعالان سیاسی و حامیان دولت تدبیر و امید در این استان دیدار کند.

شرکت در همایش بین المللی انجمن ترویج زبان فارسی نیز از دیگر برنامه های حجت الاسلام یونسی در روز چهارشنبه خواهد بود.

10 درصد از جمعیت 867 هزار نفری استان خراسان شمالی را ترکمن های سنی مذهب تشکیل می دهند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: اقلیت ، داعش ، فرقان ، تروریست
نظرات بینندگان