arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۸۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۹ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۳

جزییات طرح ساماندهی میدان هفتم تیر تهران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۶ تهران عملیات پروژه ساماندهی میدان هفتم تیر را تشریح کرد.

محمدباقر اسدی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: در فاز اول اجرای عملیات، خیابان کریمخان در مسیر غرب به شرق از تقاطع قائم مقام، مسدود می‌شود و در قسمت میانی این خیابان دوربرگردانی برای عبور و مرور اتومبیل‌ها ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه تجمع مسافرین و عابرین و حجم بالای ورودی از خیابان کریمخان و مفتح منجر به ایجاد یک ناهنجاری ترافیکی شده است، اظهار کرد: قرار است همچنین خط کشی عابر پیاده به ۲۰ متر پایین‌تر منتقل شود تا عابرین دقیقا از گلوگاه ترافیکی عبور نکنند.

اسدی در ادامه بیان کرد: درفاز۲ اجرای این طرح، اقدامی جهت راه‌اندازی پله برقی‌ در راستای مدیریت و ساماندهی عابرین پیاده خواهیم کرد که در یک بازه زمانی ۳ تا ۴ ماهه انجام خواهد شد. دراین فاز تهیه پله‌های برقی برعهده سازمان مشاوره فنی و مهندسی شهر تهران است و شهرداری منطقه ۶ نیز مسئولیت نصب آن را برعهده دارد.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری منطقه ۶ تهران در خصوص اجرای فاز ۳ پروژه ساماندهی میدان هفتم تیر نیز گفت: در این فاز ایجاد مسیرغیرهمسطح(تونل ) برعهده سازمان مشاوره فنی و مهندسی شهر تهران است و شهرداری منطقه نمی‌تواند زمان‌بندی برای آغاز آن ارائه دهد. وی افزود: حرکت در میدان هفتم تیر همیشه از روی سطح برقرار خواهد بود، چراکه ترافیک میدان هفتم تیرعبوری و گذری است.

اسدی در ادامه اظهارکرد: مردم باید توجه کنند که ساماندهی ترافیکی به مرور زمان و حتی تا سه ماه بعد از انجام پروژه نتیجه خود را نشان می‌دهد و ممکن است در این مدت شهروندان تصور کنند مشکل ترافیکی بیش‌تر شده است.

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۶ حذف گره ترافیکی تقاطع کریمخان وقائم مقام، ساماندهی ایستگاه‌های تاکسی در ضلع جنوبی، ساماندهی عابرین پیاده و هدایت آن‌ها به وسیله نرده کشی در این پروژه هدف گذاری شده است.
نظرات بینندگان