arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۸۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۰ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۳

خدمه خطوط هوایی مالزی محجبه می شوند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ˈخیری جمال الدینˈ وزیر ورزش مالزی و عضو پارلمان این کشور خواستار ایجاد امکان استفاده از پوشش اسلامی برای خدمه خطوط هوایی مالزی شد.


 وزیر ورزش و جوانان مالزی که روز چهارشنبه ریاست نشست جوانان حزب حاکم بر مالزی (آمنو) را بر عهده داشت در سخنانی، گفت: کارکنان خطوط هوایی مالزی که تمایل رعایت حجاب دارند باید این امکان برای آنها فراهم شود.

این نشست در کوالالامپور برگزار شد.

یکی از روزنامه های مالزی پیش از این در خبری به نقل از ˈدازما شاه داوودˈ از اعضای شاخه جوانان حزب آمنو خواستار رعایت حجاب برای خدمه خطوط هوایی مالزی و همچنین ممنوعیت مصرف مشروبات الکلی در این خطوط هوایی شده بود.

وی اعلام کرده بود از آنجایی که برخی از خدمه پرواز این خطوط هوایی هنگامی که خارج از هواپیما و حوزه کاری هستند حجاب دارند از این رو این امکان باید برای آنها در پروازها نیز فراهم شود.

عضو شاخه جوانان حزب آمنو اعمال ممنوعیت حجاب برای بانوان مسلمانی که به عنوان خدمه پرواز فعالیت دارند را تبعیض آمیز عنوان کرد.

خطوط هوایی مالزی از ابتدای سال جاری با وقوع دو حادثه هوایی یکی از بدترین سال های عملکرد خود را به ثبت رساند، به طوری که بر اثر ناپدیدشدن پرواز ام.اچ 370 از مقصد کوالالامپور به پکن از سرنوشت 239 سرنشین آن تاکنون خبری در دست نیست و سرنگونی پرواز ام.اچ 17 از مقصد آمستردام به کوالالامپور نیز 298 قربانی در پی داشت.

خطوط هوایی مالزی از نظر اقتصادی با بحران های عمده ای مواجه است که همین امر آینده حیات اقتصادی این خطوط هوایی را به خطر انداخته است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان