arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۸۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۱ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۳

جن ساکی: فروش سلاح توسط ایران به عراق نقض تحریم‌های آمریکا محسوب می‌شود/موضع ما در قبال کمک ایران به کردهای عراق تغییری نکرده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در مورد ادعاهای کمک ایران به کردهای عراق گفت: من تاییدیه‌ای در این زمینه ندارم اما نگرانی‌های ما در این زمینه تغییری نکرده است.

جن‌ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری روزانه خود در پاسخ به این که گفته می‌شود ایران به کردهای عراق برای مبارزه با نیروهای داعش سلاح داده است، گفت: من هیچ تاییدیه‌ای در این زمینه ندارم. من فکر می‌کنم که ما در گذشته در مورد گزارشات مربوط به ارسال سلاح از سوی ایران به عراق ابراز نگرانی کرده‌ایم که این نگرانی‌ها تاکنون ادامه دارد اما من تاکید می‌کنم که تاییدیه‌ای در این زمینه در دست نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همچنین تصریح کرد: هرگونه ارسال سلاح از ایران قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را نقض می‌کند، فروش سلاح به عراق هچنین نقض تحریم‌های آمریکا محسوب می‌شود بنابراین در اینجا مساله‌ای برای نگرانی وجود دارد.

وی در ادامه در پاسخ به این سؤال که آیا غنی‌سازی اورانیوم در ایران قطعنامه‌های شورای امنیت را نقض می‌کند یا نه اظهار کرد: به‌طور قطع روند رسیدگی به برنامه‌ هسته‌ای ایران ادامه دارد اما محدودیت‌های و تحریم‌هایی وجود دارد که هنوز به قوت خود باقی است.

جن‌ساکی، تاکید کرد: من فکر می‌کنم موضع ما در قبال کمک ایران به کردهای عراق تغییری نکرده است بدین معنی که ما در گذشته نیز در این‌باره ابراز نگرانی کرده‌ایم. اکنون نیز نگرانی‌هایی در مورد قطعنامه‌های شورای امنیت و نقض آن‌ها وجود دارد اما از آنجایی که تاییدیه‌ای در این زمینه ندارم نمی‌توانم بیش از این در این‌باره صحبت کنم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا آمریکا، ایران را یک شریک سودمند برای برقراری ثبات در آینده عراق تلقی می‌کند، گفت: ما می‌دانیم که ایران و عراق در طول تاریخ روابط نزدیکی با یکدیگر داشته‌اند اما یادآور می‌شوم که نگرانی‌های ما در مورد کمک ایران به عراق تغییر نکرده است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: سلاح ، سخنگو ، غنی سازی
نظرات بینندگان