arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۸۳۵۳
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۲ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۳
گزارش فرانس‌پرس از جشن و شادي در پي توافق آتش بس در غزه،

«جنگ تکان دهنده ای بود که فکر نمی کردیم جان سالم به در ببریم»

به محض اعلام آتش بس در نوار غزه از شامگاه سه شنبه دهها زن و کودک مدرسه ای در شهر غزه که آوارگان در آن اسکان داده شده بودند «پیروزی» مقاومت را جشن گرفتند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


فرانس پرس نوشت: به محض اعلام آتش بس در نوار غزه از شامگاه سه شنبه دهها زن و کودک مدرسه ای در شهر غزه که آوارگان در آن اسکان داده شده بودند «پیروزی» مقاومت را جشن گرفتند.

به گزارش «انتخاب»، رواء زغروده که در بمباران هوایی اسرائیل ، منزلش در منطقه الشجاعیه ویران شده است گفت :« من امروز خوشحالم و بسیار احساس خوشبختی می کنم چرا که مقاومت با تحمیل شروطش بر اشغالگران صهیونیستی پیروز شد.»

رواء افزود :« این پیروزی همه دردها ، ویرانی منازلمان و آوارگی مان در این مدارس را به فراموشی سپرد و خون شهدای ما را هدر نداد.»

رواء با حدود سی نفر از نزدیکانش در مدرسه «مامونیه» وابسته به آژانس امداد و اشتغال آوارگان فلسطینی ملل متحد (آنروا) در محله الرمال در غرب شهر غزه زندگی می کند.

هزاران فلسطینی از جمله زنان و کودکان مدارسی که آوارگان در آن حضور دارند به خیابانها رفتند و «پیروزی» این توافق و آتش بس را جشن گرفتند و در تشکر و قدردانی از مقاومت شعار سردادند.

دهها نفر از گروههای مختلف فلسطینی برای اولین بار به خیابانهای غزه آمدند و همزمان با صدای تکبیر که با بلندگو از مساجد پخش می شد به تیراندازی هوایی اقدام کردند.

ابراهیم ، یکی از این مبارزان که سلاح کلاشنیکوف به دست داشت گفت :« در این جنگ چیزهای زیادی به دست آوردیم و موازنه را تغییر دادیم و شروطمان را بر یکی از قویترین ارتشهای جهان با زور تحمیل کردیم.»

وی افزود :« ما هنوز همان قدرت و توانی را که در ابتدا داشتیم داریم و توان تکمیل دور دیگری را نیز داریم.»

جوانان در خیابانها تیر هوایی شلیک می کردند و صدها خودرویی که پرچمهای فلسطین و پرچمهای گروههای مختلف را بالا برده بودند با بوق پاسخ می دادند.

ترافیک شدیدی در خیابانهای اصلی شهر غزه و دیگر شهرهای نوار غزه به وجود آمده بود.
محمد بدیر (20 ساله) که خوشحال به نظر می رسید و در میدان السرایا در مرکز غزه حضور داشت گفت :« ما در عید پیروزی هستیم اما از طرفی ناراحت هستیم و خون شهدا و مجروحان و هزاران خانواده آواره را فراموش نمی کنیم.»

وی اضافه کرد :« ما برای صبر کردن و ادامه جنگ در صورتی که اسرائیل بقیه شروط را برآورده نکند آماده ایم.»

ام محمد ابوحصیره (50 ساله) گفت :« احساس وصف نشدنی دارم و از پایان جنگ و دستیابی به توافق خوشحالم ، شهدا این پیروزی را رقم زدند.»

سمیره گفت :« با وجود دو ماه سختی با این پیروزی آسوده شدیم ، مقاومت این جنگ را پایان داد و این پیروزی را رقم زد.»

هزاران فلسطینی نزدیک میدان سرباز گمنام در غرب شهر غزه تجمع کردند و برای اولین بار رهبران برجسته جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و جهاد اسلامی در انظار ظاهر شدند.

محمد الزهار از رهبران برجسته حماس در سخنانی گفت :« بندر و فرودگاه را می سازیم و هر کس به بندر ما حمله کند به بندر او حمله خواهیم کرد و هر کس به فرودگاه ما حمله کند بار دیگر به فرودگاه او حمله خواهیم کرد.»

الزهار به حملات موشکی گردانهای قسام شاخه نظامی حماس که فرودگاه بن گوریون را هدف قرار داده بودند اشاره می کرد.

الزهار به «ادامه مسلح سازی و گسترش توانمندی حماس و برنامه مقاومت و وحدت فلسطینیها» متعهد شد و

افزود :« آینده برای ما است نه اشغالگران.»

وی تاکید کرد :« ما دو هدف داریم ، اول می خواهیم همه خانه (هایی را که ارتش اسرائیل در جنگ ویران کرده است) بسازیم و دوم زمانی که گفتیم به آنها حمله می کنیم و آنها به ما حمله نمی کنند مقاومت راست گفته بود.»

محمد الهندی از رهبران برجسته جهاد اسلامی نیز گفت :« بر وحدت بیشتر بین حماس و جهاد و مقاومت برای آزادسازی همه فلسطین تاکید می کنیم.»

پس از اعلام توافق آتش بس ، صدها آواره به خانه های خود در محله های الزیتون و الشجاعیه در شرق غزه و در مناطق شمالی نوار غزه بازگشتند.

مها خالد (32 ساله) که در طول جنگ منزل خود را در منطقه العطاطره در شمال غزه ترک کرده بود گفت :« خدا را شکر جنگ به پایان رسید ، نمی توانم باور کنم که من و کودکم هنوز زنده هستیم. جنگ تکان دهنده ای بود فکر نمی کردم جان سالم به در ببریم.»

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی دستیابی به توافق «فراگیر و دائم» را برای آتش بس در نوار غزه تایید کرد و جنبش حماس نیز این توافق را تایید کرد و آن را «پیروزی برای مقاومت» دانست.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد کمی پیش از اجرایی شدن آتش بس ، در حمله هوایی اسرائیل به یک خودرو در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه دو کودک فلسطینی کشته شدند.
حماس و جهاد اسلامی نیز از شلیک چند موشک به شهرکهای اسرائیلی خبر دادند.

تامر المدقه (23 ساله) گفت :« خدا را شکر مقاومت پیروز شد ، امروز غزه به جهان ثابت کرد ایستاده است و قویتر از اسرائیل است و به امید خدا قدس را نیز آزاد خواهد کرد.»

ماجده (32 ساله) گفت :« می خواهم سرهای نیروهای قهرمان مقاومت را در این روز تاریخی ببوسم ، امروز عید واقعی است.»

وائل عبدالعال که در دانشگاه غزه حضور داشت گفت :« این بزرگترین پیروزی برای مقاومت است و باید وحدت خود و مقاومت را تقویت کنیم.»

عبدالعال ابراز امیدواری کرد «اسرائیل به اجرای این توافق به ویژه آنچه مربوط به بازگشایی گذرگاهها برابر ورود مصالح ساختمانی برای بازسازی غزه ویران شده است» پایبند باشد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۹
غیر قابل انتشار: ۴۳
اصغر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
322
36
حیف شد. ایکاش جنگ ادامه پیدا کرد تا اسراییل بیشتر شکست می خورد
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
پایان هرجنگی برای بازماندگان ، شادی آفرین است حتی اگر عزیزی را در طی آن از دست داده باشی .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
17
69
به امید وحدت و پیروزی همه مسلمین جهان
مجید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
9
68
خدایا شکرت
انشا... دیگر شاهد هییییییییچ جنگی در دنیا نباشید
پیروزیتان مبارک

به اقای روحانی و همه حمایت کنندگان از خون مظلومین و کودکان بیگناه تبریک عرض می کنم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
8
27
عكست منشوريه انتخاب
fardin
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
7
56
خیلی برات متاسفم اصغر جان .اگه خودت انجا بودی همچین ارزویی میکردی .کدام شکست ؟
اصغر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
25
73
احساس خوشحالی بابت کشته نشدن با پیروزی یه کمی فرق داره 2200 نفر کشته شدن و به تمام ساختار غزه اسیب رسیده بعد میزنید پیروزی؟ میشه یه کم توضیح بدین چه پیروزی؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| BELGIUM |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
پیروزی برای مقاومت یعنی تحمیل شرایط آتش بس. آتش بس اولیه رو حماس نپذیرفت چون شرایط مطلوبش نبود. در شرایط فعلی ذکر شده برای آتش بس، اغلب خواستهایی که حماس تعیین کرده بود رعایت شدن.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
شما اول پیروزی رو تعریف کن ببینیم چی مد نظر حضرت عالی پیروزی محسوب میشه.
شما از کجا فهمیدی که این احساس خوشحالی ناشی از کشته نشدنه؟ از هر رسانه‌ای هم که اخبار جنگو پیگیری کرده باشی لابد مصاحبه‌های مردم غزه رو دیدی که از پیرزن تا پسر نوجوون همه خودشونو فدایی میدونستن و به‌خاطر کشته شدن عزیزاشون کوتاه نیومده بودن. ممکنه یک عده‌ای مثل شما اینقدر کوچیک فکر کنن و با عدد 2200 کشته فکر کنن طرف مقابل پیروز شده ولی اصغر آقا جنگ برای کشتن تعداد بیشتر نبوده که حالا از مقایسه تعداد کشتهها پیروز جنگ معرفی بشه. جنگ غزه جنگ یکی از استانهای ایران با تمام توانه شیطانه پس وقتی شیطان با تمام شیطنتهاش در نهایت به شرایط مقاومت تن داده این یعنی پیروزی ایده‌ی مقاومت؛ یعنی پیروزی شیعه بر شیطان هرچند به دست برادران شیعه اتفاق افتاده باشه.
يك شهروند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
9
51
اصغر آقا ، دوست داشتي زن و بچه خودت هم توي اون شرايط بودن؟ زير گلوله باران و بي خانماني و بمباران و بي آبي و بي غذائي ؟
دوست داشتي بچه ات و يا پدر و مادر پيرت از تو طلب غذا يا دارو ميكردند اما تو شرمنده آنان ميشدي كه حتي از فراهم آوردن يك پتو عاجز هستي !
چرا بدون فكر و به سبك ا.ن حرف ميزني؟
تو خودت حاضري بچه ات سر كوچكترين مسئله گريه كنه ؟
هان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
13
51
چرا خواهرامون تو فلسطین حجاب ندارن؟
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
5
23
عجب! الان جان سالم بدر بردن دیگه!!!
امير
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
21
36
اين اولين جنگي بود كه در آن تمام شهر هاي اسرائيل مورد هدف قرار ميگرفت.
اين باعث شد تصور قبلي مردم اسرائيل، كه جنگ در مرز انجام مي شود و در شهر ها آرامش بر قرار است از بين برود.
اين مسئله براي كشوري كه مردم بومي ندارد و در پي جذب ديگر يهوديان جهان است به معناي قرار گرفتن در سراشيبي سقوط است انشاء الله
بهروز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
14
14
زمستان رفت وروسیاهی برای زغال ماند(عربستان)
7مهر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
3
3
آقااصغر،سلاح فلسطينيان درطي چنددهه فقط سنگ و قلاب سنگ وكوكتل موتولف ونهايتاكلاشينكف بود كه اخيرا ودرحاليكه تمام مسلمين اونهارو رهاكرده بودند اين ايران بودكه يك تنه مردم غزه و مجاهدين عزالدين قسام رو به راكت وپهپادمجهزكردتاسلاحي تقريباپيشرفته دراختيارداشته باشن وبااون به دفاع ازخودشون بپردازند.
حالا چراميگن غزه پيروزشد؟ 1- دستيابي فلسطينيان به موشك وپهپاد(توسط ايران) 2- باتوجه به نوع موشكها قابليت رديابي آن توسط سپردفاعي گنبدآهنين اسراييل محدود ودرنتيجه ضعف اين سامانه براي حماس پيروزي وبراي اسراييل سرافكندي بود 3- قصداسراييل نابودي حماس بود كه موفق نشد 4- اسراييل تمام يهوديان دنيا رو با وعده تامين مايحتاج و نيز امنيت دعوت به مهاجرت به فلسطين ميكردتا با وزنه جمعيت يهودي،اسراييلي پرجمعيت ونيزقدرتمند شكل بگيره اما با موشكباران اسراييل توسط حماس، مردم اسراييل شروع به تخليه شهركها كردند واين نيز شكستي براي آنان محسوب ميشد
نظرات بینندگان