arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۸۴۲۱
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۸ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۳

درآمد 240 میلیارد تومانی صداوسیما از محل تبلیغات فوتبال

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرعامل باشگاه پیکان می‌گوید که صداوسیما باید مسئله حق پخش را حل کند و اگر لازم است در این باره با مجلس مکاتبه داشته باشد.

به گزارش ایسنا، ابراهم ثنایی پس از جلسه اتحادیه باشگاه‌ها با وزیر ورزش گفت: باید مشکلات فوتبال را شناسایی و همه برای حل آنها کوشش کنیم نه این که فقط یک فرد و یک سازمان مسئول این کار باشد.

وی در ادامه با اشاره به بحث حق پخش تلویزیونی رقابت‌های فوتبال گفت: حق پخش حق طبیعی فوتبال است و باید به باشگاه‌ها پرداخت شود. به مصوبه شورای عالی امنیت ملی احترام می‌گذاریم اما در همین حال امیدواریم که وزارت کشور از ما حمایت کند و حرف ما را هم بشنود. فکر می‌کنیم که اطلاعات ناقص به وزیر کشور داده شده است.

ثنایی ادامه داد: ما نگفتیم که تماشاگران یا اصحاب رسانه‌ را به ورزشگاه‌ها راه نمی‌دهیم بلکه فقط گفتیم دوربین‌های تلویزیونی نیایند. فوتبال فرصتی را برای تلویزیون فراهم کرده که درآمد کسب کند. فقط یک بازی استقلال و پرسپولیس را بیش از 50 – 60 میلیون نفر تماشا می‌کنند. در استراحت بین دو نیمه این بازی گران‌ترین تبلیغات تلویزیونی ارائه می‌شود. این پول به کجا می‌رود؟ اشکالی ندارد که این پول به صداوسیما برسد اما بخشی از آن هم باید به فوتبال تعلق بگیرد. صداوسیما در طول یک سال بیش از 240 میلیارد تومان از محل تبلیغات فوتبال درآمد کسب می‌کند بخشی از این پول باید به فوتبال برسد. حالا که بودجه سال 94 در حال تدوین است، بهتر است که این مسئله در آن لحاظ شود.

به گزارش ایسنا، مسئولان صداوسیما گفته‌اند که برای پوشش تلویزیونی مسابقه‌های فوتبال بیش از هزار نفر درگیرند و این مسئله باعث می‌شود که درآمد این سازمان کفاف پرداخت هزینه‌های آن را نداشته باشد. ثنایی در این باره گفت: صداوسیما خودش باید برای این مسئله راهکار پیدا کند. آنها اگر احساس می‌کنند که به بودجه بیشتری نیاز دارند، باید آن را به مجلس اعلام کنند و با متمم یا اصلاحیه بودجه لازم را به دست بیاورند. مطمئنم که مجلس هم به این مسئله توجه می‌کند. صداوسیما برای ساخت یک سریال که ممکن است تماشاگر زیادی هم نداشته باشد، میلیاردها تومان هزینه می‌کند. فوتبال یکی از پرتماشاگرترین برنامه‌هایی است که تلویزیون پخش می‌کند و مردم به آن علاقه دارند.

مدیرعامل باشگاه پیکان در ادامه درباره برخورد انضباطی این باشگاه با سه بازیکن این تیم یعنی میلاد نوری، محمد نصرتی و جهانگیر عسگری گفت: مسئله مهمی نبود. یک اختلاف درون خانوادگی داشتیم که حل شد. این جزو اختیارات سرمربی است که در این باره تصمیم بگیرد.

وی در ادامه با رد هر گونه مذاکره با پرویز مظلومی یا مربیان دیگر برای جانشینی منصور ابراهیم‌زاده گفت: سابقه من نشان داده که تحملم بالاست و سعی می‌کنم با صبر و درایت، با همفکری با کادر فنی و بازیکنان کار را پیش ببرم. عجولانه تصمیم نمی‌گیریم و فکر می‌کنم اگر جمعه بازی خوبی انجام دهیم و ببریم، کمی مشکلات‌مان از تب و تاب می‌افتد.
نظرات بینندگان