arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۸۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۱ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۳

وزیر کشور: برقراری آرامش و ثبات اولین گام دولت بوده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 وزیر کشور گفت : اولین گام دولت تدبیر و امید، برقراری آرامش وثبات درحوزه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی وامنیت پایدار بوده است.

به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر چهارشنبه در نشست شورای مشترک اداری شهرستان های جنوب استان کرمان افزود : در یک سال گذشته، نوسانات شدید اقتصادی را در حوزه ارز، طلا، بورس و در تصمیم گیری های اقتصادی و بخشنامه ای خلق الساعه نداشته ایم.

وی تصریح کرد : ثبات در حوزه اقتصادی اتفاق افتاده و این گام بسیار بزرگی است.

وی گفت: همه این موارد را مدیون خداوند متعال، نظرات رهبر معظم انقلاب اسلامی ودولت ولطف ملت هستیم وهمه با هم دراین کشور جلو می رویم و وحدت وانسجام امروز در کل کشور وجود دارد.

وزیر کشور با اشاره به تشکیل دولت تدبیر وامید درسال گذشته اظهار کرد: مردم تحت هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی انتخابات باشکوهی انجام دادند و فردی را ازبین روحانیت که تجریه خوب و سابقه درخشان داشت ومورد اعتماد رهبر معظم انقلاب بود انتخاب کردند.

وی گام بعدی دولت را کاهش تورم ذکر کرد وگفت: آخرین نرخ تورم تا پایان مرداد ماه توسط بانک مرکزی درمحضر رهبر معظم انقلاب اسلامی 23 درصد اعلام شد یعنی 22 درصد کاهش تورم دریک سال اتفاق افتاده است.

رحمانی فضلی اضافه کرد: این کاهش تورم، رشد خوبی داشته است و رونق اقتصادی و سرمایه گذاری در پی آن شروع می شود.

وی گفت: در حوزه سیاست خارجی توانستیم انزوایی را که برای ایران ترسیم کرده اند بشکنیم، تبلیغات علیه ایران را کم و روابط تجاری ومعاملات را تقویت کنیم که درهمین رابطه سفرهای خارجی پیوسته زیاد می شود.

وی خاطرنشان کرد: ایران دربحث انرژی هسته ای حقانیت خود را اثبات کرده و در محدوده حق خود درحال مذاکره هستیم که این هم گام بسیار مهمی است.

وزیر کشور گفت: کماکان قدرت تاثیرگذار اول منطقه هستیم و فتنه هایی که با عنوان اسلام اتفاق می افتد، هیچ قرابتی با اسلام ندارد زیرا اسلام مخالف خشونت، خونریزی، ظلم و ستم است و فرقه های انحرافی وتکفیری، قرابتی با سنی و شیعه ندارند و دست ساخته آمریکا هستند.

وی افزود: در حوزه سیاست داخلی اکنون وحدت وانسجام بین سران قوا، مسوولان و دولت و بین گروه های سیاسی برقرار است و این آرامش در حوزه عمومی نیز وجود دارد و دغدغه ها و نگرانی هایی که شاهد بودیم دیگر وجود ندارد.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: امروز رهبری به دولت تذکر دادند که به هیچ وجه وارد حاشیه نشود اگر مواردی هم بیان می شود نیاز نیست شما پاسخ دهید همین طرح سلامتی که شما اجرا کردید از هزاران ساعت تبلیغ برای شما بیشتر است زیرا مردم می آیند در بیمارستان ها و خدمات را می بینند و شما کارتان را انجام دهید.

وی گفت: ما هر قدم به سمت حاشیه برویم به ضرر مردم است، امروز گروه های سیاسی و نشریات، فعال تر از قبل هستند اما همه فعالیت ها در مسیر قانون و در مسیر خاص ملت و با آرامش دنبال می شود.

وزیر کشور تصریح کرد: مردم ما درگیری را قبول نمی کنند و در نظرسنجی ها 80 درصد خواست مردم، حل مشکلات معیشتی و بیکاری است لذا مردم راضی به بحث بین گروه های سیاسی نیستند.

وی گفت: گروه های و شخصیت های سیاسی باید موضع نخست و اجتماعی خود را در عرصه سیاسی با خدمت به مردم و در عرصه اقتصادی و ایجاد اشتغال تعریف کنند نه با شلوغ کاری و جنجال زیرا مردم آگاه هستند و هر کسی که برای رفع مشکل آنها اقدام کند مردم متوجه می شوند.

وی بیان کرد: باید مشکلات اقتصادی مردم در داخل را با نگاه توازن و تعادل که رییس جمهوری نیز بر این نکته تاکید دارند، برطرف کرد.

وزیر کشور با گرامیداشت هفته دولت ادامه داد: دولت در نظام جمهوری اسلامی ایران، تجلی اراده ملت است و از مسوولان توقع خدمت و مطالبه دارند که همه مطالبات ملت از دولت به حق است و دولت هم بحق باید مسوولیت پذیر و پاسخگوی این مطالبات باشد.

وی گفت: مردم منطقه جنوب کرمان، مردمی خونگرم، با فرهنگ و تمدن کهن هستند که سراسر منطقه جنوب و شرق، منطقه ای بسیار حساس و با حوادث زیاد است لذا این منطقه باید مرکز ثقل توسعه کشور باشد.

وزیر کشور با اشاره به تحمیل نظام برنامه ریزی نادرست به کشور طی نیم قرن گذشته افزود: مبنای این الگوی برنامه ریزی توزیع منابع و امکانات بر اساس فعالیت و جمعیت بود که فعالیت بیشتر در مناطق اصلی کشور از جمله تهران و شهرهای بزرگ متمرکز شد.

وی گفت: به دنبال آن منابع بیشتر و جذب جمعیت بیشتر روی داد و یک سیکل معیوب تا بعد از انقلاب اسلامی اتفاق افتاد.

وی افزود: نتیجه آن نظام برنامه ریزی، نبود توازن و تعادل در امکانات و سپس شکاف های اقتصادی و جغرافیایی و عقب افتادگی هاست.

رحمانی فضلی گفت: زیرساخت ها در دوران انقلاب اسلامی کامل شده و اکنون موقعیت و زمان برای سرمایه گذاری ها شروع شده است.

وی اظهار کرد: برای کنترل آب های مرزی با حمایت رهبر معظم انقلاب اسلامی 25 هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که 765 هزار هکتار زمین زیر کشت خواهد رفت و هزاران متر مکعب آب کنترل خواهد شد.

وی گفت: دولت با منابع نفتی نمی تواند سرمایه گذاری کند اگر بتواند با این منابع فقط بسترهای توسعه را فراهم کند لذا سرمایه گذاری باید توسط مردم صورت گیرد.

وزیر کشور خطاب به مدیران گفت: شما با امنیت و آرامش باید سرمایه گذاران را جذب کنید و در این رابطه وارد یک مسابقه در جذب سرمایه شوید که به نوعی جذب سرمایه، مسابقه خیرات است.

رحمانی فضلی افزود: کرمان و جنوب استان با همه ظرفیت هایی که دارد باید بسترساز ورود سرمایه باشد.

وی ادامه داد: این منطقه می تواند بازارهای داخلی را در حوزه کشاورزی تامین کند.

وی با یادآوری تاکیدات رهبر معظم انقلاب درباره لزوم تقویت بخش کشاورزی و افزایش بهره وری آبیاری گفت: آب ارزش بالایی دارد و اگر بخواهیم همین آب را از خلیج فارس منتقل کنیم هزینه بالایی می خواهد لذا باید منابع آب را قدر بدانیم.

نظرات بینندگان