arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۸۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۱ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۳

نوری المالکی: جریان های سیاسی سقف مطالبات خود را برای کمک به دولت پایین بیاورند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نوری المالکی نخست وزیر سابق عراق امروز چهارشنبه طی سخنانی از فراکسیون های سیاسی عراق خواست تا سقف خواسته های خود را برای تسهیل در روند تشکیل دولت جدید پایین بیاورند.

به گزارش پایگاه خبری مصریˈالیوم السابعˈ ˈنوری المالکیˈ نخست وزیر سابق عراق امروز چهارشنبه در گفتگوی هفتگی خود گفت: فراکسیون های سیاسی باید سقف خواسته های خود را پایین بیاورند و بر اساس قانون اساسی کشور عمل کنند.

وی در ادامه تاکید کرد که مطالبات و خواسته های بالای جریان های سیاسی، منجر به تعویق در روند تشکیل دولت جدید خواهد شد.

مالکی افزود، برخی درخواستها مخالف قانون اساسی و برخی دیگر نیازمند قانونگذاری و زمان برای اجرا هستند و این ها همان مسائل و خواسته هایی هستند که ما نیز در گذشته با آنها روبرو بودیم و اکنون هم با آن ها مواجه هستم. در مورد برخی از خواسته نمی توان به یک راه حل ممکن و قابل قبول برای همه گروه های مردمی دست یافت.

نخست وزیر سابق عراق پیشنهاد داد که دولت دولت فراگیر و دربرگیرنده همه جریان ها و گروه ها تشکیل شود به گونه ای که در این راه کارشکنی ومانع تراشی نشود. چرا که تشکیل ندادن دولت به معنی ایجاد هرج ومرج شدید در کشور است که ممکن است دارای تبعات خطرناکی باشد.

وی همچنین همه فراکسیون های سیاسی را به همکاری با ˈحیدر العبادیˈ نخست وزیر جدید عراق فراخواند و هر گونه تلاش برای تقسیم عراق تحت هر عنوانی را رد کرد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان