arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۸۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۱ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۳

«ضرب الاجل متفاوت» برای استعفای نخست وزیر پاکستان دو ساعت دیگر تمدید شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 ˈطاهر القادریˈ رهبر حزب جنبش مردمی پاکستان «ضرب الاجل متفاوت» و 48 ساعته خود را به نخست وزیر این کشور برای استعفا، بمدت «دو ساعت» دیگر تمدید کرد.

به گزارش ایرنا، القادری دقایقی پیش در جمع هوادارنش در اسلام آباد اعلام کرد: تنها به دلیل اینکه دور جدید مذاکرات میان نمایندگان حزب جنبش مردمی و دولت اکنون پایان یافته است، این ضرب الاجل را برای دو ساعت دیگر تمدید می کنم و منتظر نتیجه مذاکره می مانم.

او گفت که ساعت 21 و 30 دقیقه به وقت محلی دوباره سخنرانی خواهد کرد و حرفهای مهمی برای گفتن دارد.

مذاکرات امروز میان حزب جنبش مردمی و دولت پاکستان، چهارمین دور مذاکرات آنان از طی روزهای گذشته است و تاکنون نتیجه ملموسی را به دنبال نداشته است.

گزارش ها حاکی است که تیم مذاکره کننده دولت به ریاست اسحاق دار وزیر دارایی این کشور به سمت کاخ نخست وزیری رفته تا محتوای مذاکرات و خواسته های القادری را به نواز شریف انتقال دهند.

همچنین برخی گزارش های تایید نشده حاکی از احتمال موافقت دولت با استعفای شهباز شریف از سروزیری ایالت پنجاب به عنوان یکی از خواسته های اصلی طاهر القادری است.

این رهبر حزب مخالف دولت پاکستان در تازه ترین اظهارات خود گفت که دو خواسته در مذاکرات امروز با دولت مطرح کرده است اما به جزییات این خواسته ها اشاره نکرد.

القادری طی روزهای گذشته، استعفای نواز شریف از نخست وزیر پاکستان و نیز استعفای برادر او یعنی شهباز شریف از سروزیری ایالت پنجاب را خواسته اصلی خود از دولت اعلام کرده است.

** ضرب الاجل متفاوت

طاهر القادری دوشنبه گذشته در جمع هوادارانش مقابل ساختمان مجلس ملی، در سخنانی شدیدالحن علیه دولت بار دیگر از مهلت 48 ساعته برای استعفای نواز شریف سخن گفت اما این بار از ادبیات متفاوت برای اعلام ضرب الاجل استفاد کرده است.

وی هنگام سخنرانی یک تک پارچه سفید رنگ را بالای دست گرفت و مدعی شد: پس از پایان 48 ساعت، این کفن را یا من به تن خواهم کرد یا دولت نواز شریف.

ضرب الاجل 48 ساعته ای که طاهر القادری دوشنبه گذشته برای استعفای نواز شریف نخست وزیر و دولت پاکستان مطرح کرد، سومین ضرب الاجلی است که او از آغاز حرکت های اعتراضی جاری علیه دولت (از روز 23 مرداد تاکنون) مطرح کرده و تاکنون هیچ نتیجه ای از آن نگرفته است.
نظرات بینندگان