arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۸۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۲ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۳
رییس کمیسیون آموزش مجلس:

بورسیه‌های غیرقانونی را با شعار و فضاسازی نمی‌توان به پیش برد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس کمیسیون آموزش مجلس واژه بورسیه غیرقانونی را یک ظلم بسیار بزرگی از سوی مطرح‌کنندگان آن دانست و گفت: بورسیه‌های غیرقانونی را با شعار و فضاسازی نمی‌توان به پیش برد.

محمدمهدی زاهدی در حاشیه یازدهمین کنگره جامعه اسلامی مهندسین در جمع خبرنگاران در خصوص اینکه وزیر پیشنهادی علوم باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد گفت: با توجه به توصیه‌های دیروز مقام معظم رهبری به دولت و مشی اعتدالی که آقای روحانی پیشه کرده‌اند ان‌شاءالله همت ایشان بر این است که فردی بیاید که ضمن آنکه از جایگاه علمی رفیعی برخوردار است حاشیه‌سازی پیرامون وی هم کمتر باشد و مجلس نیز به ایشان با رای بالایی اعتماد کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آقای نجفی می‌تواند این فرد باشد، پاسخی نداد.

رئیس کمیسیون آموزش در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه مجلس در رابطه با پرونده بورسیه‌های غیرقانونی چه می‌کند اظهار داشت: واژه بورسیه غیرقانونی یک ظلم بسیار بزرگی از سوی مطرح‌کنندگان آن است و واقعا این گونه نیست.

زاهدی در پاسخ به سوال دیگری به خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه به هر حال افرادی خارج از ضابطه بورسیه دکتری را دریافت کرده‌اند و نمی‌توان منکر این مساله شد بیان کرد: باید به شکل مشخص در این رابطه صحبت کرد و نمی‌توان با شعار و فضا سازی رسانه‌ای که بیشترین تبلیغات رسانه‌ای هم از سوی رسانه‌های ضدانقلاب صورت گرفت کار را پیش برد.

وی ادامه داد: خبری از سوی یک نفر در رسانه‌‌ها منتشر شد و رسانه‌های ضدانقلاب نیز از آن سوءاستفاده کردند.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تسهیل کمیته از سوی کمیسیون آموزش برای بررسی پرونده بورسیه‌های غیرقانونی تصریح کرد: قبل از تشکیل این کمیته نیز یک کمیته دیگر با حکم من تشکیل شده بود و آنها به شکل شفاف پرونده‌ها را بررسی کردند و بررسی‌ها نشان داد خیلی میان آنچه رسانه‌ای شد و آنچه واقعیت است وجود دارد و البته ما خوشحال هستیم که دولت نیز در این رابطه کمیته‌ای تشکیل داده است.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان