arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۸۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۴ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۳

تسلط پیشمرگ‌ها بر 7 روستای اطراف سد موصل/انفجار چاه‌های نفت توسط داعش

در این راستا یک منبع آگاه عراقی اعلام کرد که نیروهای ارتش توانستند دو منطقه در نزدیکی شهر تکریت در استان صلاح الدین عراق را از دست تروریست‌ها نجات دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

منابع عراقی اعلام کردند شورشیان داعش چاه‌های نفت در منطقه زمار را منفجر کردند. این اقدام درحالی صورت گرفت که نیروهای پیشمرگ نیز توانستند بر هفت روستای اطراف سد موصل تسلط یابند.

به گزارش انتخاب به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، نیروهای پیشمرگ توانستند در 17 اوت 2014 پس از گذشت 10 روز از استقرار نیروهای داعش بر سد موصل کنترل کامل آن را به دست بگیرند.

در این راستا یک منبع آگاه عراقی اعلام کرد که نیروهای ارتش توانستند دو منطقه در نزدیکی شهر تکریت در استان صلاح الدین عراق را از دست تروریست‌ها نجات دهند.

این منبع افزود: نیروهای ارتش فدرال در درگیری‌های شدیدی که با شورشیان داعش در نزدیکی شهر تکریت صورت گرفت موفق شدند منطقه المعسکرات و روستای "الحمره" واقع در شمال تکریت را آزاد کنند که این اقدام موجب هلاکت بسیاری از تروریست‌های داعش شد.

در همین حال وزارت پیشمرگ از آموزش نیروهای پیشمرگ با سلاح‌های مدرنی که از سوی آمریکا و فرانسه به این اقلیم فرستاده شده، خبر داد.

یک منبع وابسته به نیروهای پیشمرگ اعلام کرد که شورشیان داعش که در منطقه زمار مستقر هستند سه چاه نفتی را در میدان "عین زاله"منفجر کردند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود: نیروهای پیشمرگ صبح امروز (پنجشنبه) پیشروی‌های خود را از سه محور به سمت این ناحیه آغاز کردند و تا کنون توانستند که به شکل قابل توجهی در این منطقه پیشروی کنند.

بر اساس این گزارش، گروه تروریستی داعش ابتدای ماه اوت در پی عقب نشینی نیروهای پیشمرگ ناحیه زمار در استان نینوا را تحت تصرف خود درآورد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان