arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۸۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۵ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۳

وزیر کشور: دانشگاه‌ها باید آرام، با نشاط و علمی باشند/بن بست در کشور وجود ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر کشور با اشاره به استیضاح وزیر علوم گفت: نباید از این اتقاقات دلخور، نگران و بی‌تفاوت باشیم چرا که همه حق پرسش و مطالبه گری دارند.

رحمانی فضلی صبح امروز در نشست با روحانیون و نخبگان استان کرمان گفت: از ابتدای دولت یازدهم رشد و بالندگی، شتاب و مطالبه گری در همه مناطی برای رسیدن به اوج پیشرفت و توسعه کاملا مشهود و بسیار خوشحال کننده است.

وی ادامه داد: باید فرهنگ خواستن و مطالبه گری ترویج یابد ضمن اینکه مسیر و جهت را نیز باید به مردم همراه با ابزار آن نشان دهیم نه اینکه جلوی مطالبه به حق آنها بایستیم، چرا که وقتی مطالبه وجود داشته باشد، مشارکت، انگیزه، امید و اراده هم خواهد بود.

وزیر کشور تصریح کرد: ملت بدون هدف و بی انگیزه هرگز پیشرفت نخواهد کرد. به طور مثال امام راحل مطالبه بزرگی را در مقابل زورگویان درخواست کردند و با همه فشارها و البته پشتکار و یاری مردم توانستند به آن دست یابند و تحقق مطالبه امام موجب شده که دنیا علی رغم تمامی فشارهایی که به ایران وارد می کند درمانده شود و بازهم ببیند که ملت ایران هنوز هم بر شعارهای روزهای نخست انقلاب ایستادگی می کنند.

رحمانی فضلی ادامه داد: مورد دیگر از استقامت مردم ایران، انتخابات با شکوه سال 92 بود که پیروی مردم از رهنمودهای مقام معظم رهبری را نشان داد و 24 خرداد 92 را به حماسه سیاسی تبدیل کرد و دلیل این موفقیت این است که مردم نیز به دنبال مطالبه و هدف بزرگ هستند.

وی ادامه داد: طبق اظهارات مردم در جوامع مختلف، می‌گویند 36 سال است که رسانه‌های دنیا، کشور ایران را تروریست و مخالف صلح می‌دانند و ایران را فاقد صلاحیت دستیابی به انرژی اتمی می‌دانند. این در حالی است که کشور ایران به دنبال چیدن قطعات پازل آرامش و ثبات در منطقه و جهان است.

وزیر کشور با بیان اینکه اساس اسلام مبتنی بر اعتقاد، دانش و فرهنگ است اظهار کرد: ققدرت اسلام در شرایط کنونی بر پایاه میزان توفیق در حوزه اقتصادی قابل سنجش است.

رحمانی فضلی ادامه داد: باید رفاه عمومی را در جامعه زیاد کرد و اشتغال ایجاد کنیم.

وی افزود: همه چیز در اسلام از راه حلال پیش می رود بنابراین بایستی سیاست و امنیت نیز بر همین راه حرکت کند.

وزیر کشور افزود: در شرایط کنونی و با نگاه دولت فعلی که در استمرار مطالبه بزرگ، و با نظارت ولایت فقیه می باشد روزنه های امید در کشور باز شده است.

رحمانی فضلی گفت: همواره مردم دولت را به عنوان بانیان اصلی حرکت انتخاب می کنند و دولت نیز تجلی اراده ملت است بنابراین دولتها باید با تعهد، قدرت، اخلاق و معنویت این مسیر را طی کنند.

وی افزود: نباید مسائل حاشیه‌ای ما را دچار آشفتگی و انحراف کند و باعث شود که از مسیر اصلی خارج شویم. به لطف خداوند در یکسال گذشته از عمر دولت تدبیر و امید، دولت با حمایت رهبری، هماهنگی با مجلس شورای اسلامی و لطف مردم گامهای خوبی را در عرصه های مختلف برداشته است.

وزیر کشور تصریح کرد: در حوزه اقتصاد نیز هم اکنون به یک ثبات نسبی رسیده ایم.

رحمانی فضلی با اشاره به استیضاح وزیر علوم گفت: نباید از این اتقاقات دلخور، نگران و بی تفاوت باشیم چرا که همه حق پرسش و مطالبه گری دارند.

وی در بخش دیگری به کاهش تورم از نرخ 45 درصد به 23.5 درصد اشاره کرد و افزود: رونق در صنایع در حال خودنمایی و نقل و انتقالات پولی نیز با ظرافتی در حال انجام است.

وزیر کشور ادامه داد: در حوزه سیاست خارجی نیز ایران از انزوا خارج شده است و جنگ روانی و تبلیغاتی دشمن نیز کنترل شده است.

رحمانی فضلی تصریح کرد: در حوزه انرژی هسته ای اثبات فعالیت ایران پذیرفته شده است و هم اکنون ایران در حوزه سیاستهای منطقه ای حرف اول را می زند.

وی با اشاره به سیاستهای داخلی ایران نیز گفت: در حوزه سیاست داخلی اختلاف نظر داریم اما دعوا نداریم. بعضی از اختلاف نظرها سبب شده تا رهبر معظم انقلاب برای حفظ وحدت به طرفین تذکر شدیدی بدهند.

وزیر کشور تصریح کرد: بن بست در کشور وجود ندارد بلکه تنها بن بست ما، مصلحت جویی‌های فرقه ای و اختلاف افکنی است که خوشبختانه هم اکنون مردم و گروه‌های سیاسی با تدبیر در آرامش و با آرامش به آینده امیدوار هستند.

رحمانی فضلی با انتقاد از اینکه در حوزه اقتصادی و توسعه در حال عقب ماندگی هستیم گفت: عقب افتادگی ما متعلق به جمهوری اسلامی نمی شود بلکه از گذشته آن را به ارث برده ایم که این عقب ماندگی موجب اشکال در کشور و عدم توازن و تعادل شده است.

وی افزود: آن چیزی که هم اکنون مناطق را نجات می دهد سرمایه گذاری است که از آن نیز غفلت شده است بنابراین باید پتانسیل های هر منطقه و استان شناسایی و از آنها استفاده شود.

وزیر کشور افزود: باید با شتاب‌هایی که هم اکنون وجود دارد، سرمایه گزاری را فعال و توازن و تعادل را در کشور ایجاد کنیم.

رحمانی فضلی با اشاره به ظرفیت های استان کرمان اظهار کرد: استان کرمان می تواند با نگاه استاندار کوشا و فعال خود ظرف مدت 2 سال در عرصه های مختلف پیشرفت کند.

وی ادامه داد: سال گذشته 22 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی در کشور توزیع شد این در حالی است که امسال این رقم به 37 هزار میلیارد تومان رسیده است.

وزیر کشور گفت: این در حالی است که در استان کرمان 4200 پروژه نیمه تمام وجود دارد که در حدود 13 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. بنابراین باید در راستای هدف بزرگ، گامهای بلند نیز برداتش و به مردم تکیه ککنیم چرا که منابع مردم زیاد است و باید آنها را در سود سهیم کنیم.

رحمانی فضلی تاکید کرد: برای پیشرفت و توسعه آبادانی به حمایت همه جانبه مردم، علما، فقها و دانشگاهیان نیازمندیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دانشگاهها باید آرام، با نشاط و علمی باشند چرا که شرایط کشور هم اکنون خوب است و باید از تحرک و تحول دنیا به نفع خودمان استفاده کنیم.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان