arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۸۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۵ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۳

پلاتینی برای ریاست فیفا نامزد نمی شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رییس اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) قصد رقابت با سپ بلاتر برای تصاحب کرسی ریاست فدراسیون بین المللی فوتبال(فیفا) را ندارد.


به گزارش منابع اینترنتی، میشل پلاتینی 59 ساله روز پنجشنبه در اجلاس 54 فدراسیون عضو یوفا در مونت کارلو گفت که می خواهد تمرکز خود را به اتحادیه اروپا معطوف کند.

پلاتینی پیشتر خواستار تنفس های تازه در رای فیفا شده بود.

وی در ماه ژوئن گفت که دیگر از بلاتر حمایت نمی کند.

مایکل دوگ عضو کمیته اجرایی فیفا در مورد موضع اخیر پلاتینی گفت: پیام بسیار مثبتی بود. او گفت مایل است به ریاست یوفا ادامه دهم. از اینکه این بار نبردی بین فیفا و یوفا نخواهد بود خشنودم.

بلاتر 78 ساله که از سال 1998 در راس قدرت فیفا قرار داشته است، باوجود فشارهایی که بخاطر روند اعطای میزبانی جام جهانی 2022 بر او وارد شده، اخیرا اعلام کرد برای پنجمین بار قصد دارد در انتخابات فیفا نامزد شود.

اظهارات پلاتینی در اجلاس مونت کارلو با تشویق 54 فدراسیون یوفا روبرو شد.

انتخابات دوره بعدی فیفا در سال 2019 برگزار می شود و پلاتینی در آن زمان 63 ساله خواهد بود که برای راهبری این ورزش نسبتا جوان است. پلاتینی برای ریاست فیفا احتمالا باید چهار سال دیگر صبر کند.

با این تصمیم پلاتینی، درحال حاضر فقط جروم شامپاین دبیرکل سابق فیفا برای رقابت با بلاتر می ماند.

پنج کنفدراسیون از شش کنفدراسیون فیفا پیشتر حمایت خود را از بلاتر اعلام کرده اند. اروپا تنها نهادی است که آشکارا با او به مخالفت برخاسته است.

پلاتینی که از سال 2007 ریاست یوفا را به عهده دارد، گفت: تمرکز ما در حال حاضر برگزاری رقابتهای یورو 2016 در فرانسه و تورنمنت پان اروپا در سال 2020 است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: فدراسیون ، فیفا ، اجلاس ، نبرد
نظرات بینندگان