arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۸۵۶۵
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۵ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۳

پیام وزیر فرهنگ به دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) بیان کرد: آغاز دوازدهمین دوره جشنواره را به فال نیک می گیریم و به نام دوازده ستاره درخشان آسمان امامت و ولایت، برنامه های این جشنواره را در دهه کرامت و زادروز کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، علی جنتی در این پیام آورده است: ایران دیرینه ما گوهری آسمانی در سینه دارد، قلبی تپنده که شریان هایش آب حیات را به جای جای ایران از کوچک‌ترین روستاها تا بزرگ‌ترین شهرها می‌فرستد.

در این پیام آمده است: قلب ایران در خراسان می تپد و رشته های الفت و ارادت به ساحت رضوی را در همه جا می گستراند و عطر عاشقی را در همه بوستان ها می پراکند تا درک معرفت معارف آستان علی بن موسی الرضا(ع) در همه مرزها میسر شود و ظرفیت‌های نهفته را شکوفا سازد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این پیام بیان کرد: هزاران هزار استعداد نهفته و سینه سرشار از اشتیاق رو به آستان ملک پاسبان رضوی به این رشته‌ها پیوسته‌اند و به منصه ظهور رسیده اند؛ امروز گنجینه ارزشمندی از آثار ادبی و هنری که در ساحت مقدس فرهنگ رضوی فراهم آمده، حاصل شکوفایی همین استعدادها و ظرفیت‌هاست.

این پیام حاکیست: چه شگفت آور است مشاهده انبوه نوجوانان و جوانان دلبسته به معارف رضوی که در بستر جشنواره امام رضا (ع) شناسایی و معرفی شده و به خلاقیت و شکوفایی رسیده اند و برای تعالی این مرز و بوم آثار ادبی و هنری کم نظیری خلق کرده‌اند.

در ادامه این پیام آمده است: بی تردید جشنواره امام رضا(ع) نهال طیبه ای است که در دوازدهمین دوره خود تبدیل به درخت تناوری شده که در سایه سار آن هزاران ادیب و هنرمند سربرآورده اند که هر کدام مایه تفاخر این مرز و بوم هستند و این همه از عنایات ویژه حضرت ثامن الحجج و کوشش خالصانه و بی شائبه دست اندرکاران و برگزار کنندگان جشنواره می باشد که توفیق خدمت در راستای احیاء امر امام را یافته اند و از این بابت خشنود و راضی اند.

وزیر ارشاد در ادامه پیام آورده است: امسال دوازدهمین سال آغاز جشنواره امام رضا(ع) را در حالی جشن می گیریم که فتنه های مذهبی و قومی با هدایت و حمایت دشمنان قسم خورده اسلام بالا گرفته و موجب نگرانی مسلمانان در سراسر جهان شده است. خدا را سپاس می گوییم که کشور ما در پناه عَلَم رضوی با یکپارچگی و اتحاد از گزند فتنه های قومی و مذهبی مصون مانده و مردم فهیم و فرهنگ پرور ما با درایت و دقت جز به تعالی میهن و فرهنگ و آیین خویش نمی اندیشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد در پایان این پیام از تلاش دست اندرکاران تقدیر و از تمامی کسانی که با شور و اشتیاق در این جشن مشارکت می کنند قدردانی کرد.

آیین افتتاحیه این جشنواره پنجشنبه، ششم شهریور همزمان با میلاد فرخنده کریمه اهل بیت(س) و آیین آغاز جشن های دهه کرامت با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی تولیت آستان حضرت معصومه(س) و آیت الله رضا استادی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان