arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۸۵۶۶
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۵ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۳

سیف: 575پرونده بدهکار بانکی معادل یک سوم بدهی های معوقه بانکی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: 575 پرونده مربوط به بدهکاران بانکی، به صورت جداگانه و ویژه به مراجع قضایی کشور ارائه شده است.

 ولی الله سیف، پنجشنبه در حاشیه شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی استان لرستان در جمع خبرنگاران افزود: بدهی متهمان این پرونده ها حدود260 هزار میلیارد ریال و معادل یک سوم بدهی های معوقه بانکی است.

وی اظهار داشت: در آینده نزدیک مجمتع تخصصی ویژه ای برای رسیدگی به پرونده های بانکی و پیگیری مسایل بانکی در دستگاه قضایی تشکیل خواهد شد که با راه اندازی این مجتمع، به صورت تخصصی به پرونده ها رسیدگی می شود.

وی مجموع بدهی بدهکاران بانکی کشور را 850 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: بخشی از این بدهی ها به دلیل نوسانات نرخ ارز، بخشی به دلیل شرایط تحریم و برخی نیز به دلیل فساد و سوء جریانات مدیریتی در زمان پرداخت تسهیلات شکل گرفته است.

وی با اشاره به تشکیل کمیته های ویژه ای در تمام بانک ها برای پیگیری دقیق این مطالبات گفت : نظام بانکی مکلف شده برای همراهی با سیاست های کلان اقتصادی از بنگاه داری خارج شود.

سیف ادامه داد: بانک ها باید ظرف مدت سه سال به حد نصاب مورد قبول بانک مرکزی برگردند و تا 15 روز آینده لیستی از بنگاه هایی که در مالکیت آنهاست به بانک مرکزی ارایه دهند.

وی افزود: حد نصاب بانک مرکزی معادل 40 درصد پایه سرمایه هر بانک است و این مهم با دقت پیگیری می شود چراکه ثبات و ایجاد آرامش وطیفه هر بانک است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان