arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۸۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۶ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۳

تیموشنکو از جامعه جهانی خواستار کمک نظامی شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«یولیا تیموشنکو» نخست وزیر سابق اوکراین به دنبال تصرف مناطق مرزی این کشور با روسیه توسط شبه نظامیان، از جامعه جهانی خواست به کی یف کمک نظامی کنند.


 به نقل از بخش فرانسوی زبان خبرگزاری نووستی، تیموشنکو امروز (پنجشنبه) در مقابل نمایندگان مجلس این کشور، تصویب قانون حکومت نظامی در مناطق ˈدونتسکˈ و ˈلوگانسکˈ در شرق اوکراین را خواستار شد.

وی که یکی از رهبران انقلاب نارنجی اوکراین به حساب می آید، تاکید کرد که این کشور باید ˈبه شدت هر چه بیشترˈ مشی راهبردی خود را تغییر دهد.

تیموشنکو افزود: این تغییر مشی راهبردی باید با اتخاذ سه درخواست اصولی آغاز شود. نخست اینکه قانون حکومت نظامی در مناطق ˈدونتسک و لوگانسکˈ برقرار شود.

نخست وزیر سابق اوکراین، گام دوم را تشکیل یک ستاد بالادستی در ریاست جمهوری اوکراین برای دفاع از این کشور عنوان کرد و گفت: همچنین برای مقابله با شورشیان در این دو منطقه یادشده، باید یک نشست فوق العاده در مجلس اوکراین تشکیل تا از دولت ها و مردم جهان خواستار کمک شود.

رسانه های روسیه در روزهای اخیر از تصرف مناطقی از استان دونتسک توسط شبه نظامیان اوکراینی خبر داده بودند و امروز (پنجشنبه) نیز اعلام کردند که واحدهای شبه نظامیان جدایی طلب توانستند کنترل مناطق مرزی اوکراین با روسیه را بطور کامل به دست بگیرند؛ اما دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری اوکراین در اطلاعیه ای اعلام کرده که نیروهای نظامی روسیه وارد استان دونتسک شده اند و این مساله باعث تشدید اوضاع امنیتی منطقه شده است.

کشورهای غربی همواره در مخالفت با روسیه و حمایت از سران غربگرای کنونی اوکراین که پس از سرنگونی ˈویکتور یانوکوویچˈ طرفدار مسکو به قدرت رسیدند، استقلال طلبی مردم مناطق شرق اوکراین را سرکوب کرده و تحولات و درگیری ها در این منطقه را نتیجه دخالت روسیه می دانند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان