arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۸۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۸ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۳

وزیر صنعت: بی‌نیازی به واردات گندم از سال آینده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر صنعت معدن و تجارت از بی‌نیازی کشور به واردات گندم از سال آینده خبر ‎داد.

به گزارش فارس، محمدرضا نعمت‌زاده بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از شرکت فولاد البرز ایرانیان در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به تمهیدات دولت و وضعیت کشت گندم در سال جاری اظهار کرد: با شرایط موجود در سال آینده نیازی به واردات گندم نخواهیم داشت و یا مقدار واردات مختصر خواهد بود.

وی تعیین به موقع قیمت خرید گندم در داخل توسط دولت و تلاش کشاورزان در کشت گندم را از جمله دلایل این موضوع دانست و افزود: آمارها نشان می‌دهد خرید گندم از کشاورزان داخل در سال‌جاری بیش از 50 درصد رشد داشته است.

وزیر صنعت معدن و تجارت در مورد واردات برنج و اشباع بازار داخلی از نمونه‌های خارجی بیان کرد: براساس قانون نمی‌توانیم به جز از راه تعرفه جلوی واردات را بگیریم.

این مسئول افزود: البته خود دولت نیز واردات ندارد اما وزارت جهاد کشاورزی می‌تواند از راه‌هایی مانند ثبت سفارش در زمان‌های معین مساله را کنترل کند.

وی به ارسال یک یادداشت از سوی خود به وزیر کشاورزی در روزهای گذشته برای این موضوع اشاره کرد و افزود: برنج بیشترین رقم واردات به کشور را دارد.

وزیر صنعت معدن و تجارت  گفت: بخشی از موضوع به دلیل مصرف بیش از استاندارد متعارف و اسراف برنج در کشور است طوری که برنج گاهی اوقات در بشقاب افراد باقی می‌ماند و این مساله سبب افزایش مصرف برنج می‌شود.
نظرات بینندگان